Jump to content

Frihavns medlemskap

Allan E

Recommended Posts

Fikk i dag innkalling til årsmøte å tenkte at jeg skulle foreslå innmelding i frihavnordningen. Det er dette med å byttelåne båtplasser jeg tenkte på.

Forslagene må de ha nå føre årsmøtet så jeg prøver å undersøke litt her.

Er det noen her som har god kjennskap til dette?

nej alle i havnen behöver ikke stille sin plass til förfogande

vi har en tavle i klubbhuset med alle brygger inritade....der setter vi en grön nål, att just min

plass er tillfälligt ledig, 1-4 uker eller hur länge vi planerer o vare borte !

(andre havner har röd/grön skylt på bryggeplassen, o vender man då grönt utåt så kan en del

oxo skrive ett dato.....när man själv planerer o komma tillbaks!)

teoretiskt så skulle ju alle båter i havnen kunne vare hjemme, allt upptaget....men kommer

det då en FH-båt så hjelper vi den naturligtsvis oxo, han får legge sig på någon nokk eller

vid utrustningskajen eller liknande.....tror aldrig vi 'kjört iveg' noen någonsin, plass til o

ligge ett par dygn finns alltid.

sen dom som stellt sin egen plass till förfogande erhåller denne FH-dekalen som klistres

på masten....den måste man ha för att ligga gratis i andre havner.

vet ikke om Skive båtklubb, tar något betalt....tror ikke det..

idén er så enkel o genialisk

isamband med att vi får klisterdekalen erhåller vi oxo en liten folder A4-side med alle båtklubber

listade som er med.(dom står oxo i "Kommas havnelods"

nej inga andre förpliktelser.....mig veterligen

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Jeg så at Skive båtklubb tar 250 av hver forening for å administrere dette samt at prisen pr klistremerke er 8,-

Dette må jeg prøve å få havna her med på.

Så da kan du jo komme tilbake til gamle trakter å ligge gratis i havna her. :smiley:

da kommer jag vettu' :lol:

grejjer dokk ikke att gå med båten genom 'skipstunneln', det kunde jag med snekken! :smiley:

S/Y Gunga Din

det drabbar ju ikke noen i klubben som ikke vill vara med (möjligen da de 250kr som klubben måste betala.... :lol::lol: i värste fall får vel långseglarna spleise på desse!)

hade bare 2 båter spleiset så hade det ju varit tilbakebetalt på förste natten i gjestehavnen :wink:

S/Y Gunga Din

Dette viser en grov oversikt over havnene i frihavnsordningen:

http://www.udkik.dk/app/frihavn.jsp

ordningen gjelder ikke endel populære havner som på Læsø, Anholt, omkring Samsø o.a., men den er etter mitt skjønn svært bra.

Melder meg gjerne inn i en norsk båtforening som tillater "gjestemedlemmer" for deretter å kunne delta i frihavnsordningen.

Vi var ett år "gjestemedlemmer" av Vestre bådehavn i AAlborg, men noen dansker ønsket ikke nordmenn som medlemmer - dermed røk vi ut.

Så det jeg foreslår er å sende denne inn til alle lokale foreninger hvis dere har interesse av å ligge gratis i ei båthavn på et helt annet sted enn til vanlig. Hvis vikan få til en del langs kysten her så hadde det vært kjempefint.

Vil foreslå at de som er intessert i vår lokale havn betaler 50 kr for merket.

Da tror at det kan være en mulighet for medlemskap.

Hvor i CPH?

Hej Mulligan, sorry såg ikke ditt spm

jag låg her -

Christianshavns Bådelaug

ner du kommer in norrifrån så går du ner til Nyhavn...tvärs inseglingen till Nyhavn går en kanal in til

Christianshavn.....(jag låg vid prikken över 2 i'et i Christianshavn torv)

ca 10-15min gangveg fra Stöget

20050811krak.gif

GDkbv.jpg

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...