Allan E Startet 9.November.2006 Link til dette innlegget Startet 9.November.2006 Fikk i dag innkalling til årsmøte å tenkte at jeg skulle foreslå innmelding i frihavnordningen. Det er dette med å byttelåne båtplasser jeg tenkte på. Forslagene må de ha nå føre årsmøtet så jeg prøver å undersøke litt her. Er det noen her som har god kjennskap til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.November.2006 Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 jepp litt kjennskap..... min klubb er medlem, så jag utnyttjar det, der det går i år låg jag 3 dygn helt gratis i sentrale Köpenhavn exempelvis du har sikkert sett denne, klubben i Skive administrerer det, der finns regler o vilke havner som er med...... http://www.skivesoesportshavn.dk/index.php Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Allan E Svart 9.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 Hei, kan du forklare litt om hvordan dette virker. Må alle i havnen stille sin båtplass til disposisjon eller holder det med de frivillige? Er medlemskapet dyrt? Er det andre plikter for min hjemmeforening? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.November.2006 Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 (redigert) nej alle i havnen behöver ikke stille sin plass til förfogande vi har en tavle i klubbhuset med alle brygger inritade....der setter vi en grön nål, att just min plass er tillfälligt ledig, 1-4 uker eller hur länge vi planerer o vare borte ! (andre havner har röd/grön skylt på bryggeplassen, o vender man då grönt utåt så kan en del oxo skrive ett dato.....när man själv planerer o komma tillbaks!) teoretiskt så skulle ju alle båter i havnen kunne vare hjemme, allt upptaget....men kommer det då en FH-båt så hjelper vi den naturligtsvis oxo, han får legge sig på någon nokk eller vid utrustningskajen eller liknande.....tror aldrig vi 'kjört iveg' noen någonsin, plass til o ligge ett par dygn finns alltid. sen dom som stellt sin egen plass till förfogande erhåller denne FH-dekalen som klistres på masten....den måste man ha för att ligga gratis i andre havner. vet ikke om Skive båtklubb, tar något betalt....tror ikke det.. idén er så enkel o genialisk isamband med att vi får klisterdekalen erhåller vi oxo en liten folder A4-side med alle båtklubber listade som er med.(dom står oxo i "Kommas havnelods" nej inga andre förpliktelser.....mig veterligen Redigert 9.November.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Allan E Svart 9.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 Jeg så at Skive båtklubb tar 250 av hver forening for å administrere dette samt at prisen pr klistremerke er 8,- Dette må jeg prøve å få havna her med på. Så da kan du jo komme tilbake til gamle trakter å ligge gratis i havna her. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 9.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 Dette kunne jo være noe for fler havner langs kysten her. Send inn forslag til din havn. I Norge er det bare Moss og Drammen som er medlem nå. Det er ganske mange på svenskekysten. I Danmark vrimler det. Og et titalls i Tyskland. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.November.2006 Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 Jeg så at Skive båtklubb tar 250 av hver forening for å administrere dette samt at prisen pr klistremerke er 8,-Dette må jeg prøve å få havna her med på. Så da kan du jo komme tilbake til gamle trakter å ligge gratis i havna her. da kommer jag vettu' grejjer dokk ikke att gå med båten genom 'skipstunneln', det kunde jag med snekken! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 9.November.2006 Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 (redigert) Noen av oss forsøkte for noen år siden å få Soon Båtforening med i denne ordningen, men hindringen ble den "indre" fienden, dvs alle de i klubben som mente det var unødvendig å seile til Danmark. Redigert 9.November.2006 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 9.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 En får håpe at de forholder seg rolig. En må jo ikke låne bort båtplassen. Eventuelt må en drive litt lobbyvirksomhet å få mange turbåter til å komme. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.November.2006 Link til dette innlegget Svart 9.November.2006 det drabbar ju ikke noen i klubben som ikke vill vara med (möjligen da de 250kr som klubben måste betala.... i värste fall får vel långseglarna spleise på desse!) hade bare 2 båter spleiset så hade det ju varit tilbakebetalt på förste natten i gjestehavnen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 i år låg jag 3 dygn helt gratis i sentrale Köpenhavn exempelvis Hvor i CPH? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Dette viser en grov oversikt over havnene i frihavnsordningen: http://www.udkik.dk/app/frihavn.jsp ordningen gjelder ikke endel populære havner som på Læsø, Anholt, omkring Samsø o.a., men den er etter mitt skjønn svært bra. Melder meg gjerne inn i en norsk båtforening som tillater "gjestemedlemmer" for deretter å kunne delta i frihavnsordningen. Vi var ett år "gjestemedlemmer" av Vestre bådehavn i AAlborg, men noen dansker ønsket ikke nordmenn som medlemmer - dermed røk vi ut. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 10.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Så det jeg foreslår er å sende denne inn til alle lokale foreninger hvis dere har interesse av å ligge gratis i ei båthavn på et helt annet sted enn til vanlig. Hvis vikan få til en del langs kysten her så hadde det vært kjempefint. Vil foreslå at de som er intessert i vår lokale havn betaler 50 kr for merket. Da tror at det kan være en mulighet for medlemskap. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Ved att flere hadde brukt denne ordningen ville det blitt lettere med båtplass i ferien. Merker det år for år att det blir vanskeligere med plass. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Hvor i CPH? Hej Mulligan, sorry såg ikke ditt spm jag låg her - Christianshavns Bådelaug ner du kommer in norrifrån så går du ner til Nyhavn...tvärs inseglingen till Nyhavn går en kanal in til Christianshavn.....(jag låg vid prikken över 2 i'et i Christianshavn torv) ca 10-15min gangveg fra Stöget Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.