Hulda Startet 10.November.2006 Link til dette innlegget Startet 10.November.2006 Tilsvarende har sikkert blitt fortalt før. Mulig at teknisk kommer inn å sletter hele greia, men jeg må bare fortelle det... Dielsepumpen på Hulda har laget problemer fra dag 1. GMC2500 kom inn her og etter hvert fortalte at pumpen min sannsynligvis var ubrukelig. Den er 'renovert' av et slåmaskinverksted i Indre Enfold. Ser ikke ut i måneskinn. Så derfor bestilte jeg en renovert pumpe i h.h.t. GCM2500's anbefaling fra Fuel Injection Sales & Service, INC i USA. Det skjedde 19.10.2006. Rich., som er innehaver kom med et par spørsmål, kreditkortdetaljer etc. ble oversendt. Postboksadresse ble opprettet hos Magnum. Prisen Rich skulle ha var $945, pluss pakking og intern frakt USA. Jeg mente at Rich burde greie jobben på tre uker, i og med at han trengte 10 dager på å hanke inn delene til en marinepumpe. (Nåværende er pumpe for bil). Beskjed fra Rich: 10/30/06 Fuel Injection Sales & Service Inc. c/o Rick 5332 W Tilghman Street Allentown PA 18104 rick@fuelinjection.net Hulda; I have your injection pump packaged and ready to ship to Linden NJ USA. The total charges on your credit card are $958.15 US Dollars (945.00 for the pump plus 13.15 UPS GND Freight). The charges went through and the package will leave tomorrow October 31, 2006 and should arrive in NJ on Wed Nov 1st. Så Rich brukte 11 dager på jobben. I går var pakka i Son. Magnum kommer til å kreve meg via faktura for NOK 2300 i frakt og MVA, forfall 18.11.2006. I dag plukket jeg pakka opp på butikk-i-post (eller omvendt). Pumpen var pakket slik at den kunne droppes fra 5000 meter uten fallskjerm og allikevel overleve. Hele faderullan kommer meg på kr. 8500 (omtrent). Hos Magnum kunne jeg hele tiden se hvordan ståa med frakten var. Jeg pakker opp pumpen. Alle merker og serienummer er nye, merkeplaten er ny. Referanseflater, nipler og annet er sprett nytt. Jeg kan ikke se, og jeg er mekaniker med grunnutdanning som ingeniør, at denne pumpen noen gang har vært montert i noe som helst. Hvis greia atpåtil kommer til å virke når den er montert, er det mer enn perfekt. Til og med pakning mellom blokk og pumpe fulgte med. Måtte bare meddele dette. Det er ikke alt som bare er r***. Noen ganger er det greit. På Jeep'en trenger jeg nye lykter. I Norge koster E-merkede lykter 2850 kroner pr. stk. Hvis jeg gir blaffen i den E'en, kommer lykter i USA på kr. 400. Ikke for en, men for paret. Man får heller unskylde litt teoretisk øking av strølys. Ny shopping er på gang. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Jeg har registrert at en rekke forbruksdeler til Yanmar-motorene mine er atskillig billigere i innkjøp fra USA, som anoder, remmer o.a., men jeg har glemt den tekniske fremgangsmåten for å kjøpe dette. Finner i farten ikke lenkene her på BP. Takknemlig for oppskriften. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Hvorfor skulle teknisk slette dette? Du har jo så vidt jeg skjønner ikke gjort eller oppfordret til noe ulovlig. Toll/moms/whatever er vel betalt etter boka? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Hulda Svart 10.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 (redigert) Du skaffer deg en USA-adresse her: http://www.jetcarrier.com/default2.asp?lang=47 Der er Magnum. De har en del spørsmål som du må besvare. Du entrer brukernavn (e-mailadresse) og egetkomponert passord. Du får tildelt en adresse. Så går du ut og shopper hos en elle annen, SOM HAR ET GODT RENOME. Oppgir adressen til Magnum og resten går av seg selv. Dette med shopping over nettet er en tillitsak, delvis. Jeg bruker kreditkort, ikke Visa/lønnskonto. Kreditkort har en viss garanti mot lurendreieri. Redigert 10.November.2006 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Hvorfor skulle teknisk slette dette? Du har jo så vidt jeg skjønner ikke gjort eller oppfordret til noe ulovlig. Toll/moms/whatever er vel betalt etter boka? Bare for at det sikkert er 100-vis som har skrevet om det samme. Her er det ingen luring. Det som undret meg var at alt gikk som smurt. At kvaliteten på det jeg mottok ser ut til å overstige forventnigene. Det er meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Hulda, har du etablert eget kredittkort for denne type handel, eller bruker du vanlig, eksempelvis Diners? Jeg kjøper mye bøker, musikk og programvare fra USA - det har har ALLTID gått bra - selv om jeg bruker VISA. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Jeg bruker konsekvent Mastercard ved handel på nett av den enkle grunn at jeg da får faktura i posten og der er skjelden mer enn 3-4 poster og da har jeg lett en grei oversikt over alle handlene. Om jeg skulle bruke Visa er det ikke enkelt å finne en og annen strøbelastning (om noen skulle prøve å svindle med mine kortopplysninger) innimellon alt annet der. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Hulda Svart 10.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Jeg bruker Eurocard (Mastercard). Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Snakker vi her om en pumpe til GM motor? Hva ble den totale kostnaden for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 å bruke et annet kort enn det som er utstedt på lønnskontoen ( vanlig vis VISA på vanlige Bankaksept kort ) er ganske smart. Feil kan skje ( f.eks belastning i feil valuta, dobbeltbelastninger eller annet tull, og da er det greit at kortselskapet ikke tømmer kontoen. ) I tillegg er faktisk kortutsteder ansvarlig for evt. svindel av kortet.. Svindel med kort i nogenlunse seriøse nettjsapper et ikke-tema. For noen tid side, mente DNBNOR at omlag 95% av all kortsvindel var " lav teknologi" mao utro tjenere i taxi bransjen, resturanter som trekker kortet flere ggr osv. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hulda Svart 10.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 (redigert) Snakker vi her om en pumpe til GM motor? Hva ble den totale kostnaden for dette? Som jeg skriver, ca. kr. 8500 med søkke og snøre. Jada, V8'ern til Hulda, GM 6.2L. Redigert 10.November.2006 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 10.November.2006 Link til dette innlegget Svart 10.November.2006 Hei jeg har handlet litt i fra USA blant annet en del i fra ebay.com og betaler da via http://www.paypal.com/ som kan anbefales, paypal er en slags mellom stasjon for betaling du betaler til paypal og de betaler for deg dette er en godkjent betalingsmåte på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Interessant. Hvor lenge gi amerikanere garanti for salg til utlandet, generellt ? Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
tomcat Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Hei jeg har handlet litt i fra USA blant annet en del i fra ebay.com og betaler da via http://www.paypal.com/ som kan anbefales, paypal er en slags mellom stasjon for betaling du betaler til paypal og de betaler for deg dette er en godkjent betalingsmåte på nett. PayPal er absolutt å anbefale. Jeg kjøpte en DVD med kart til navigasjon i bilen fra et firma i Tyskland. Betalte via PayPal. Så aldri noe til DVDen og innledet en "disputt" via PayPal. Firmaet i tyskland hadde sendt noe, jeg hadde aldri fått noe og det ble påstand mot påstand. Jeg eskalerte tilslutt saken til PayPal og de tok affære og skaffet pengene tilbake til meg (hvert eneste øre ) PayPal har et imponerende kobbel av advokater som trer inn på dine vegne hvis det skulle bli nødvendig. Betryggende. /Svein Ole Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Har opplevd at varene ikke har kommet som lovet. Da vi benyttet PayPal som betaling gikk det greit. Etter å ha sendt et par mail om saken var pengene på konto igjen uten noen diskusjon, anbefales... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
GMC 2500 Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Interessant.Hvor lenge gi amerikanere garanti for salg til utlandet, generellt ? Jørg Om du lurer på garanti på dieselpumpa? Den er 1 år. Dem er klar over frakt utgiftene, så pumpa blir dobbel sjekka. Av alle de pumpene jeg har kjøpt av dem, så er det ikke en som har feilet. Nå skal det bli morro å høre fra Hulda. Så snart han har den nye pumpa i båten, kommer han til å få en skikkelig ahhaa opplevelse. Sitér dette innlegget V8 Diesel Tech Link to post
Joerg Becker Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Om du lurer på garanti på dieselpumpa?Den er 1 år. Mange takk, med "usa-land" har jeg ikke noe erfaring. Nå skal det bli morro å høre fra Hulda.Så snart han har den nye pumpa i båten, kommer han til å få en skikkelig ahhaa opplevelse. Ja, det er det ofte med en ny pumpe, eller hvis den er bra overhålt. Men enda bedre blir det med ny innstillte dyser. Dette koster heller ikke mye, men er gjerne en stor feilkilde. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Yankee Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Kan noen forklare meg hvorfor man må oprette en adresse i USA for å handle der? Kan det ikke sendes direkte? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Det er ikke alle firma i USA som sender duppedingser utenlands, da kan det være greit med en US adresse. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Droll Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Kan noen forklare meg hvorfor man må oprette en adresse i USA for å handle der? Kan det ikke sendes direkte? Det beste og kjappeste er å få det sendt direkt, men det er ikke alle som vil sende varer ut av landet. Fordelen med www.jetcarrier.com er at de tar hele jobben frem til du har pakka hos deg, nå gjør jo UPS , Fedex,* også hele jobben ( inkl fortolling ), hvis en ønsker å bruke USPS blir det posten Norge som tar seg av fortollings jobben ( går somregel greit , men det er kjekt å ha direkte eposten til noen på innsiden så en slipper å kontakte "service" avdelingen til posten ) Har brukt Jetcarrier for føste gang nå (pakka er i systemet) , men har nok spart mye på å bruke USPS/Posten til å frakte varene hit ( fortolling deres er som lotto , bare med bedre vinnersjangser ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
REM Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Det er ikke alle firma i USA som sender duppedingser utenlands, da kan det være greit med en US adresse. Hmmm. Hvis de ikke farlanger at faktura og forsendelsesadresse er den samme da. Mange på Ebay gjør det. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Daffy Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Det er mange som nekter å selge ut av usa. Men hvordan bare oppretter man en adresse da? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Droll Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Det er mange som nekter å selge ut av usa. Men hvordan bare oppretter man en adresse da? Gå hit www.jetcarrier.com, her finner du alle svar . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Yankee Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Hm, jeg har handlet en del som ikke er til båten fra usa. Dette har gått kjempegreit, men har da kjøpt av store selskap og betalt med visa. Har aldri fått noe nei til å sende til norge Når det gjelder fortollingen så valgte jeg å gjøre det selv på nett første gang. Etterpå har det gått litt i hytt og pine med tollen. noen ganger har jeg fått regning, andre ikke Men varene har jeg alltid fått etter maks 7 dager(garantert av Fedex). Så der er ikke noen tolltriks med å ha adresse i usa????? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Det er mange som nekter å selge ut av usa. Men hvordan bare oppretter man en adresse da? Her vil du finne oppskriften Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.