enis Startet 11.November.2006 Link til dette innlegget Startet 11.November.2006 hvis vi tar for oss alle de små speed-båtene 13-16 fot hvilkene eller hvilken mener dere går best? fart, stabilitet, bølger osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Hei vist du har tenkt på en 16 foter så kan flere av disse gjøre opp i mot 70-75 knop, de er da fullt rigget med racing utstyr og motorer på 200-250 hk. Jeg vet om noen men de er gjerne "hjemmestøpt" så jeg er ikke sikker på hvilken type båtmerke det er. Ta deg et lite søk f.eks på finn.no så finner du sikkert noen raske båter Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Jeg hadde en Finnsport 420 (13,5ft) for noen år tilbake. Virkelig morsom båt som gjorde i overkant av 40 knop med 55hk. Jeg tror 55hk er perfekt for denne båten, men i følge veritas er det maks 35kW (tror jeg) Lavt fribord og høy fartsfølelse. 4-5 sitteplasser... Bakdelen med det lave fribordet var at den sliter litt når bølgene blir rundt metern, men i flatt vann og dønninger/bølger fra båter er den virkelig morsom. (Før denne hadde jeg With 10" Dromedille) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Mulligan Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Tja. Mye styggfort i denne størrelsen. Winrace, Seaflyer. Og den noe mindre Fugitive. Går 36-37 med 15 hk. Men da er den ikke helt enkel å kjøre. Sitér dette innlegget Link to post
enis Svart 11.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 burde kansje skrevet 15" eller 16". winrace, hirrycane 370, seaflyer og fugetive blir til små for mine planer.. hva tror dere går best med 80 hk innenbords? Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 hurrycane 470? fletcher 16 GTX: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=5 fletcheren virker jo morsom... Sitér dette innlegget Link to post
enis Svart 11.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 den fletcheren er solgt, desverre..10 min. unna meg. Fletcher er fine båter men hvordan går de i vanne?, har hørt at hurrycane 470 ikke skal være så bra..noen som har erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 For mer inspirasjon, søk på Donzi 14 og baby Donzi på nettet.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
enis Svart 11.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 åh! de donzienen var RÅ!, men fant ingen til salgs bare masse bilder.. hvordan er de i vanne? Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Kanskj en slik Twister T20 hadde vært noe 80kn.++ Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Hva med en italiener? Dalla Pieta er kjent for å produsere megayachts, men har også noe småsnacks på repertoaret. Dalla Pieta 16. En gammel konstruksjon, men svært vellykket. Går noe alldeles utrolig bløtt i sjøen. Med 50 hk er den kjedelig. Med 90 hk går det styggfort. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 (redigert) hva med noe fra V50 klassen? http://www.batracing.no/bboard.asp Forresten , den Donzi'en , leste om en på et amerikansk forum som hadde puttet i en Bigblock V8 i en slik "It was not fun - it was insane" Redigert 11.November.2006 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
enis Svart 11.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 å steike! bigblock V8 i en så liten båt, han må være syk....hadde vert fett med noe fra V50 men tenker litt mere "vanelige" båter, noe som passer for mine planer med andre ord ;) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 Shakespeare er jo kule båter, og enda bedre, du kan får en billig. Litt jobb så har du tøffeste båten i gjengen.. ;) Ligger to stk på finn.no for tiden. Dette har vært populære ungdomsbåter i mange år og du finner mange nedsarvede men gode pusse opp prosjekter. http://www.dsv.su.se/~klas/Boats/home.html Sitér dette innlegget Link to post
enis Svart 11.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 shakespeare er fete båter men har hørt mye dritt om de, de skal være tunge å gå dårlig :S ... men de er stein tøffe.. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 11.November.2006 Link til dette innlegget Svart 11.November.2006 En bedre beskrivelse av hvilken type båt og hva du skal bruke den til ville være bra. Da kan folk lettere hjelpe deg på vei. Sitér dette innlegget Link to post
SRC31 Svart 12.November.2006 Link til dette innlegget Svart 12.November.2006 Skal man kjøre fort, er vel også Hydrolift velegnet! Hydrolift T18 Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 12.November.2006 Link til dette innlegget Svart 12.November.2006 fletcheren virker jo morsom... Jeg kan bekrefte at fletcher er en morsom båt med meget gode sjøegenskaper. Den går også temmelig styggfort. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
enis Svart 12.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2006 noen her som har erfaringer med bella arrow? har mulighet for å kjøpe en.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.November.2006 Link til dette innlegget Svart 12.November.2006 Har ikke erfaring med Bella Arrow , men den skal være konstruert av racerbåtføreren Renato Molinari. Ser ut som en morsom båt... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
morgull Svart 12.November.2006 Link til dette innlegget Svart 12.November.2006 Hei. Ser at det såes tvil om Shakespeare båtene lenger opp her. Kjøpte selv en ny Shakespeare 12, 6 Mini Clubman i 1977 hos Fjordservice i Vollen. En megest solid og kraftig bygget båt som jeg var kjempefornøyd med. Lekker design har den også. Er ganske tung, men det er pga tykkelsen på skroget. Disse båtene tåler mye juling og kraftige motorer. Den var rask gikk også meget fint i sjøen. Har dyp V-bunn. Man kunne ha 70 hk på 12,6 foteren. Shakespeare 14 Clubman, 15,6 Magnum er også knallbåter som jeg kan anbefale på det beste. Original Shakespeare ble produsert frem til ca 1980. I etterkant av dette var det flere produsenter som lagde kopier av båtene, men med andre navn som feks Mustang, sea wave etc. Disse er det mange som kaller for shakespeare, men er ikke det.. Jeg har tidligere hørt at kvaliteten på disse kopiene ikke var så bra, men har ingen erfaring med de selv. Men når det gjelder original shakespeare så kan de trygt anbefales. Alle originale Shakespeare har egen identifikasjonsplate inni båten samt serienr støpt inn på siden i bakkant av båten, så de skal være lette å identifisere. Shakespeare ble opprinnelig bygd i England. Det skal også være støpt noen båter lik Shakespeare på vestlandet i nyere tid. Mvh Morten Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
enis Svart 13.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 har en del båter som er aktuelle for meg nå, Dateline Pago? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Her har du en som er litt større http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...&Catg=43236 Sitér dette innlegget Link to post
enis Svart 13.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 åh, den er nok forstor, trenger noe som man får lit fart på med en 60 hk.. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 En liten båt blir fort all for liten når man skal ha med seg jentene. Jenter vil vi jo ha med oss, enten som baugpryd eller som digg rype bak på solsengen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.