Jump to content

Frostvæske i vannrør og septik

Yankee

Recommended Posts

Har tatt opp min Bayliner 2855. Tenkte å kjøre frostvæske i vannsystemet. koblet fra slangen på vanntanken og pumpet inn frostvæske. Men til varmtvannet må det jo innom varmtvanntanken og da ser det ut til å gå mengder før det kommer videre. Er det noen bra triks for å få til dette? må jeg koble ut varmtvanntanken for å få pumpet det gjennom?

Lurer også på om det må kjøres frostvæske i el.pumpa til tømmingen av septik, eller renner denne tom?

Jeg ville ikke tatt frostveske i vannsystemet, hvordan skal du få renset det skikkelig.

Tøm tanken, åpne kraner bruk drill med pumpe og blås rørene tomme. Det samme gjøres med

vv bereder.

Ta frostveske i toalett og septik-tank, kuleventiler til skroggjennomføringer.

sjekk www.lundebaat.no

Vi sees!

Har du gummijolle??? Bruk pumpa til jolla. Skru av v/trykkvannspumpa og sett jollepumpa på plass. Åpne en og en ferksvannskran og pump ut vannet med jollepumpa. Varmtvannstanken må tømmes/dreneres enten v/eget dreneringsrør, eller så må du demontere slangene inn til tanken.

Ikke fyll på frostvæske i ferksvannsrørene. Dette er giftige saker og hører ikke hjemme her :smash:

Redigert av "Mathilde" (see edit history)

Ferskvannstanken pumper du tørr og lar alle kraner stå åpne. I dassen hiver jeg en god skvett frostvæske og vann i 50/50 blanding og pumper det inn på tanken. Lar alle sjøvemtiler og vannkraner stå åpne. Varmtvannstanken dreneres i skutebunn via sikkerhetsventilen-som jeg også lar stå åpen.

Lenser kjølen ut i ørnhilds hage uten å involvere frostvæske eller annet. Sitt rest suges ut med vaccum pumpe. Ferdig.

Har aldri løsnet en slangeklemme, blåst med luft eller demontert en pumpe og har aldri hatt problemer med dette av noen art annet enn at 1 år hang lensepumpe litt. Det krevde et fin kirurgisk inngrep i form av et lite slag med en fjellbolt på pumpa. Den går enda forresten.

mange takkk for svar. Det var frostvæske i vannrørene når jeg kjøpte båten, derfor kjørte jeg inn det nå igjen i kaldtvannet. kom til at det ikke var så enkelt i varmtvannet, derfor spørsmålene. jeg får kjøre myyyyyye vann gjennom før jeg bruker den igjen. har ikkke brukt til drikkevann, men det går kanskje greit det?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...