Jump to content

Volvo Penta KAD300 "lugger" på fullt turtall

redo

Recommended Posts

på båten er det montert et vdo turteller den viser 4400,men svolvo sier at 39oo er rett mulig turteller er feil kalibrert motor skal etter verkstede kunne kjøre på maxs men mest økonomisk er å redusere turtallet......men dette problemet skjedde etter at jeg fikk nytt agregat levert om montert av forhandler ......dem klør seg i hode......

redo

Jeg har selv KAD300 i båten min. Vi oppnår ca 3820 - 3950 o/min på full gass (avhengig av last, ytre forhold, "begroing" osv), og i dette turtallsområdet går motoren helt jevnt og fint. 4400 o/min høres veldig mye ut. Hvis turtelleren din viser korrekt, er det ikke utenkelig at de opplever en turtallssperre som prøver å slå inn. Som andre har vært inne på tidligere, bør du i så fall bytte til en "tyngre" propell eller et drev med en annen utveksling.

Det blir spennende å høre hva verkstedet ditt finner ut. Lykke til :smiley:

Hilsen hos

ja etter noen timer på verksted har dem satt på en ny fjær på diselpumpen..........så nå.....håper jeg det fungerer......byttet og luftfiltert...det var ødelagt på vei til å løse seg opp...var et uorginalt så aldri mere slike.........sjekket og turtallet med måleinstrument direkte på motoren og fikk da ut at motoren gikk 3900 på max mens vdo viser 4500......og det kan den kjøres på ......

håper det fungere nu........

redo

:flag:

:sailing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...