redo Startet 12.November.2006 Del på Facebook Startet 12.November.2006 har problemer med at på fult turtall lugger motoren/drevet har nettopp byttet drevet på verksted.....dette verkstedet har byttet filtre da dem mente det var filtrenes skyld.....men det skjer end på max turtall.....har noen råd for dette??wolt meter virker som normalt lader med ca 14, 9 mvh redo Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig kadd 300. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Jeg er ikke sikker, men det kan jo være turtalssperra som har slått inn det er ikke bra og kjøre en dieselmotor på fullt turtall Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Er det en sannhet eller myte det om ikke å kjøre på fullt turtall ? Uten å ha sjekket manualen på min TAMD 31 så mener jeg det står der at den kjøres på max turtall i inntil 1 time ? Og det mener jeg det stod i manualen til Jalmaren jeg hadde og ? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Ikke at det har noe med luggingen å gjøre, men 14,9Volt er ikke særlig normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Hva har du somt fullt turtall? Er dette når du kjører båten eller ligger og ruser i fri? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 (redigert) Kan jo høres ut som en turtallsperre. Er du sikker på at det nye drevet har rett utveksling eller at det sitter på rett propell? Redigert 12.November.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
redo Svart 14.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2006 på båten er det montert et vdo turteller den viser 4400,men svolvo sier at 39oo er rett mulig turteller er feil kalibrert motor skal etter verkstede kunne kjøre på maxs men mest økonomisk er å redusere turtallet......men dette problemet skjedde etter at jeg fikk nytt agregat levert om montert av forhandler ......dem klør seg i hode...... redo Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Jeg har selv KAD300 i båten min. Vi oppnår ca 3820 - 3950 o/min på full gass (avhengig av last, ytre forhold, "begroing" osv), og i dette turtallsområdet går motoren helt jevnt og fint. 4400 o/min høres veldig mye ut. Hvis turtelleren din viser korrekt, er det ikke utenkelig at de opplever en turtallssperre som prøver å slå inn. Som andre har vært inne på tidligere, bør du i så fall bytte til en "tyngre" propell eller et drev med en annen utveksling. Det blir spennende å høre hva verkstedet ditt finner ut. Lykke til Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
saga Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Feil utveksling på det nye hekkagregatet eller feil propeller. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Og det minner meg på om en kar fra Tønsberg som var omtalt i Båtmagasinet tror jeg det var for en stund tilbake. Byttet ett drev og fikk mye moro ut av det før feilen ble funnet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Stemmer det Thor - og der var drevet feilmerket fra VP!! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Ja det husker jeg. Og kompensasjonen fra Volvo syntes jeg var litt latterlig sett i lys av at det var båteieren som fant det ut selv. Sitér dette innlegget Link to post
redo Svart 15.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2006 ja etter noen timer på verksted har dem satt på en ny fjær på diselpumpen..........så nå.....håper jeg det fungerer......byttet og luftfiltert...det var ødelagt på vei til å løse seg opp...var et uorginalt så aldri mere slike.........sjekket og turtallet med måleinstrument direkte på motoren og fikk da ut at motoren gikk 3900 på max mens vdo viser 4500......og det kan den kjøres på ...... håper det fungere nu........ redo Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 15.November.2006 Del på Facebook Svart 15.November.2006 bør altid kontrolleres med lazer avleser på svinghjul om turteller og motor er rett kalibrert mot hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
redo Svart 15.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2006 ja det var det dem brukte så håper det er rett nu da Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 16.November.2006 Del på Facebook Svart 16.November.2006 lett og sjekke selv , hvis man får lånt utstyr , men må vere 2 , en som justerer turteller bak , er en liten skrue innefor en liten plastlapp somregel på de fleste instrumenter, alle som har en diesel bør ta en sjekk på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.