Jump to content

Vinterlagring?

frosten

Recommended Posts

Hei og velkommen til forumet!

Har litt problemer med å få tak i hva du egentlig spør om. Er det om du må gjøre noe ekstra med motoren i forhold til vanlig vinterkonservering siden den skal stå ute? I så fall er svaret nei. Motoren tåler fint kuldegrader - bare husk å la den stå i nedtiltet stilling, men det gjør en jo om den er innendørs også.

Svar på spørsmålet??

Har selv ingen erfaring med å bruke frostveske, men har lest meg grønn og blå på andres oppfatninger.

Noen blander frostvæske i ferskvannet, noen mener det er skadelig for impelleren, noen mener det er bra for det hindrer rust i kanalene, andre mener det er helt unødvendig.

Ikke lett å bli klok på altså, men jeg er av den oppfatning av at det er unødvendig fordi vannet dreneres ut når motoren står nedtiltet. Jeg har heller aldri sett eller hørt at det står noe om frostveske i noen manual til noen utenbordsmotorer.

Angående båten så vet vi jo ikke noe om hvilken båttype og hvilket utstyr du har. Men utover at alt som kan fryse må tømmes og at våt snø kan være tungt er det ikke noe spes å ha båten ute.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...