frosten Startet 12.November.2006 Del på Facebook Startet 12.November.2006 Jeg har en Johnson 235HK som sitter på båten min.Jeg må nå flytte den fra en tørr og varm låve og lagre den utendørs. Hva må jeg tenke på? Den ble bare tatt opp fra vannet og kjørt direkte til låven sent i høst.Den har gått i ferskvann. Håper det er noen som kan gi meg noen nyttige tips her. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Hei og velkommen til forumet! Har litt problemer med å få tak i hva du egentlig spør om. Er det om du må gjøre noe ekstra med motoren i forhold til vanlig vinterkonservering siden den skal stå ute? I så fall er svaret nei. Motoren tåler fint kuldegrader - bare husk å la den stå i nedtiltet stilling, men det gjør en jo om den er innendørs også. Svar på spørsmålet?? Sitér dette innlegget Link to post
frosten Svart 12.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2006 Ja,det var det jeg lurte på.Vannet renner vel ut av motoren av seg selv når man tar den opp fra vannet. Det var noen som mente jeg skulle ha på frostveske på den,men det er vel ikke nødvendig på en påhenger..? Ellers så kan både båt og motor stå trygt ute i vinter uten å tenke på noe mer? Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 jepp, men jeg ville nok ha sprayet den med litt konserveringsolje under lokket, slik at den er blid og fornøyd til våren. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Avsluttet2 Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Har selv ingen erfaring med å bruke frostveske, men har lest meg grønn og blå på andres oppfatninger. Noen blander frostvæske i ferskvannet, noen mener det er skadelig for impelleren, noen mener det er bra for det hindrer rust i kanalene, andre mener det er helt unødvendig. Ikke lett å bli klok på altså, men jeg er av den oppfatning av at det er unødvendig fordi vannet dreneres ut når motoren står nedtiltet. Jeg har heller aldri sett eller hørt at det står noe om frostveske i noen manual til noen utenbordsmotorer. Angående båten så vet vi jo ikke noe om hvilken båttype og hvilket utstyr du har. Men utover at alt som kan fryse må tømmes og at våt snø kan være tungt er det ikke noe spes å ha båten ute. Sitér dette innlegget Link to post
Oslo Maritime Svart 12.November.2006 Del på Facebook Svart 12.November.2006 Det viktigste er at du er sikker på at det ikke er vann i olja i undervannshuset. Bytt olje hvis det er lenge siden sist. Er også lurt å spraye litt crc el. li. inni hele motoren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.