captainhaddock Startet 13.November.2006 Del på Facebook Startet 13.November.2006 Hei -Noen som har erfaring med overhaling av trimsylindre til Powertrim på Volvo Penta 290 drev? Hvem selger eventuelt deler til disse sylindrene? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 Erfaring og erfaring fru Blom. Jeg har prøvd, uten særlig godt resultat. Problemet hos meg var at sylinderne seg inn ved belastning, og dette tror jeg det er vanskelig å gjøre noe med. Dersom andre har bedre erfaringer lytter jeg gjerne til disse. Dersom problemet er lekasje fra sylinderene og ut i vannet bør dette kunn la seg løse ved å skifte simmeringen rundt stempelet event også o-ringene som tetter gjengene i hver ende. Jeg forsøkte med deler (o-ringer) fra Tess. En hydraulikk-ekspert har sikker bedre utvalg av aktuelle deler. Men så vidt jeg vet selger ikke Volvo repsett til disse sylynderne. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
sumo Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 Det finnes en hyggelig kar i Bergensområdet som jeg kan sette deg i kontakt med, han har spesialverktøy, kompetanse og reservedeler (han har fått laget delene, da disse fra VP sin side ikke har standardmål, og heller ikke leveres som reservedeler) Han tar en tusing pr sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
captainhaddock Svart 13.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2006 Takk for tilbakemeldinger - og kontakter mottas med takk :). Mitt problem er at drevet ikke vil opp, og at der er en lekkasje ( oljefilm på sjøen). Slangene skal være skiftet av tidligere eier, men har ikke tatt av drevet forløpig for å kontrollere dette. Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 Skiftet simmeringer, stempeltetninger og oringer på begge mine ifjor. kjøpte deler hos ABRA i Trondheim. 4-500 for alt. Dette hjalp mot lekkasje i sjøen men det ene drevet siger litt ved kjøring. Trolig ventilene i pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Har de oversikt på hvlike dimensjoner som trengs, eller må man plukke en trimsylinder fra hverandre for å finne dette selv? En annen ting som kansje noen vet svaret på: Er det samme dimensjoner på o-ringer og tettninger på gammel og ny type sylinder? Mvh Ketil Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 14.November.2006 Del på Facebook Svart 14.November.2006 Du må demontere de gamle. På de finnes det nr som de finner dim utifra. De hadde ikke simmering med riktig bredde men det gjør ikkenoe. Husk å få med rustfrie fjærer til simmeringene. Gammel og ny vet jeg ikke noe om. Sitér dette innlegget Link to post
kortvarig(båt)håpløs Svart 16.November.2006 Del på Facebook Svart 16.November.2006 Har overhalt en slik sylinder, Volvo nekter for at det lar seg gjøre, og selger kun nye;) "pussig st de nye koster 5-6000.- .. hehe Åpnet sylinderen og tok den frahverandre (brukte en kjempestor vannpumpetang), tok kontakt med seal-jet i sarpsborg som har laget rep-set til denne sylinderen. det er så vidt jeg vet bare noen få typer sylindre, men tar du med stempelet og de gamle pakningene er du garantert nye ;) dette har de på lager da deres største kunde er en marina i Fredrikstad. Sitér dette innlegget Link to post
bm 850 Svart 26.November.2006 Del på Facebook Svart 26.November.2006 Dersom du får oljefilm på sjøen er det lekaje på sylinder. Men det som er en enda vanligere årsak til at Drevet siger, eller ikke kan trimmes er de to ventilene som er montert i bunnen av pumpa. Du ser enden på de på hver side, og de er låst med en segering. Ta ut segeringen, og gi en liten touch på trim knappen, og den vil poppe ut. Det kan ved første øyekast se ut som at denne ventilen kun er et stykke, men hvis du fjerner de to utvendige o-ringene, og spenner fast den ytterste delen av ventilen i en skrustikke, vil du greie å løsne den andre delen med vannpumpe tang. Da vil sakens kjerne åpenbare seg - nemlig en veldig liten o-ring inne i ventilen. denne fungerer som ventilsete i tilbake slags ventilen. Denne vil etter noen år begynne å lekke. Kjøp ny o-ring hos f.eks. tess. og problemet er løst. Utfør samme prosedyre på den andre ventilen, når den første er montert. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 8.Mai.2015 Del på Facebook Svart 8.Mai.2015 Gammel tråd dette, men var det noen som fikk nr til han i bergens området? :) Sitér dette innlegget Link to post
Flycruiser Svart 15.April.2016 Del på Facebook Svart 15.April.2016 Hei Jeg selger pakning sett til sylindere til Volvo Penta VP 290 OG DPH Kan kontaktes på mail mitsjobb@Yahoo.no eller tlf 90102777 Hilsen Leif Sitér dette innlegget Link to post
Stranda3 Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 Hei Håvard eller noen andte. tips til hvordan du fikk montert inn stempelet i sylinderen. Hver gang den føres inn og presser inn med roterende bevegelse så sklir skrapepakningen av. Den pakningen som ligger på utsiden av o’ringen. Dette gjelder VP290DP. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 22.April.2018 Del på Facebook Svart 22.April.2018 (redigert) Hei Stranda3 ! jeg brukte en tynn plastbit (litt tynnere enn lokket på en isboks)og holdt rundt stempelet der ved skraperingen til stempelet hadde pasert gjengene i sylinderen og på den måten kom skraperingen lett på plass inn i sylinderen.. Redigert 22.April.2018 av Windy 32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.