Jump to content

Overhaling av powertrim sylindre til VP290 drev


captainhaddock

Recommended Posts

Erfaring og erfaring fru Blom.

 

Jeg har prøvd, uten særlig godt resultat. Problemet hos meg var at sylinderne seg inn ved belastning, og dette tror jeg det er vanskelig å gjøre noe med. Dersom andre har bedre erfaringer lytter jeg gjerne til disse.

 

Dersom problemet er lekasje fra sylinderene og ut i vannet bør dette kunn la seg løse ved å skifte simmeringen rundt stempelet event også o-ringene som tetter gjengene i hver ende.

 

Jeg forsøkte med deler (o-ringer) fra Tess. En hydraulikk-ekspert har sikker bedre utvalg av aktuelle deler. Men så vidt jeg vet selger ikke Volvo repsett til disse sylynderne.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Har overhalt en slik sylinder, Volvo nekter for at det lar seg gjøre, og selger kun nye;)

"pussig st de nye koster 5-6000.- .. hehe

Åpnet sylinderen og tok den frahverandre (brukte en kjempestor vannpumpetang), tok kontakt med seal-jet i sarpsborg som har laget rep-set til denne sylinderen.

det er så vidt jeg vet bare noen få typer sylindre, men tar du med stempelet og de gamle pakningene er du garantert nye ;) dette har de på lager da deres største kunde er en marina i Fredrikstad.

Link to post
  • 2 uker senere...

Dersom du får oljefilm på sjøen er det lekaje på sylinder.

Men det som er en enda vanligere årsak til at Drevet siger, eller ikke kan trimmes er de to ventilene som er montert i bunnen av pumpa. Du ser enden på de på hver side, og de er låst med en segering. Ta ut segeringen, og gi en liten touch på trim knappen, og den vil poppe ut. Det kan ved første øyekast se ut som at denne ventilen kun er et stykke, men hvis du fjerner de to utvendige o-ringene, og spenner fast den ytterste delen av ventilen i en skrustikke, vil du greie å løsne den andre delen med vannpumpe tang. Da vil sakens kjerne åpenbare seg - nemlig en veldig liten o-ring inne i ventilen. denne fungerer som ventilsete i tilbake slags ventilen. Denne vil etter noen år begynne å lekke. Kjøp ny o-ring hos f.eks. tess. og problemet er løst. Utfør samme prosedyre på den andre ventilen, når den første er montert. Lykke til.

Link to post
  • 8 år senere...
  • 11 måneder senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...