Tallisman Startet 13.November.2006 Link til dette innlegget Startet 13.November.2006 For og få frostveske på sjøvanns kretsen på motor når båten ligger på sjøen .lurer jeg på om dette ikke kan enkelt gjøres ved og stenge sjøvanns inntak og ta av lokket på sjøvannsfiteret og helle frostveske opp i dette og på den måten få frostvesken gjennom motoren .Noen som har synspunkter på dette. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 For og få frostveske på sjøvanns kretsen på motor når båten ligger på sjøen .lurer jeg på om dette ikke kan enkelt gjøres ved og stenge sjøvanns inntak og ta av lokket på sjøvannsfiteret og helle frostveske opp i dette og på den måten få frostvesken gjennom motoren .Noen som har synspunkter på dette. Dette gjorde jeg i helgen på vår. Bare sjekk att du får litt frostveske i kuleventilen også. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mr. Import Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Bør kjøre ferskvann igjennom først og, så på med frostveske Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Først bør man plukke ut anoder, hvis der er slike på sjøvannskretsen. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Først bør man plukke ut anoder, hvis der er slike på sjøvannskretsen. Om jeg har det, aner jeg ikke. Men hvorfor skal de fjernes. VIl de tæres bort. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hulda Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Ikke bare det, men beskyttelsespotensialet kan bli for høyt, slik at du får øket korrosjon. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Hei, Finnes det dokumentasjon på at frostveske skader offeranoder? Jeg har en VP TMD 40B og bytter anoder på høsten. De fleste anodene har halvspiste neste høst. så det ser jo ut som de gjør jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Jeg hadde bekymret meg mer om annen korrosjon enn mulig forringelse av anodene. Jeg kjenner ikke til dokumentasjon. Kunnskapen kommer fra studie som korrosjonsingeniør. Jeg ville heller prukket ut anodene om høsten. Latt motoren stå med frostv./vann over vinteren og satt inn nye anoder om våren. Man skal heller ikke se bort fra at forskjellige frostvæsker kan ha forskjellig innvirking på korr.potensialet. Sitér dette innlegget Link to post
Amalie Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Snakket med LaSa om dette da jeg konserverte min motor. De sa at frostvesken ikke må blandes mer en 50/50, For bkander man "sterkere" så bli korosjonsbeskyttelsen dårligere. Sitér dette innlegget _ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.