Jump to content

Hvor ofte skal man justere dysene på en VP KAD43

Tutti Frutti

Recommended Posts

Q1:Hvor ofte skal man trykkprøve/justere dysene på en VP KAD43?

Noen sier til meg at dysene er viktig å justere i hvertfall etter innkjøringen av motoren, fordi da har fjærene satt seg.

Q2: Kan man plukke ut dysene selv og få de justert på et verksted?

Q3:Er det eventuelt noe viktig man må passe på når de avmonteres og påmonteres?

Mvh

Sverre

Q1: HVer 600 timer iht vedlikeholdshåndboken.

Q2: Ja, hvis du har den nødvendige kompetansen og verktøyet. Jeg er ikke helt sikker på om du har kompetansen siden du spør......

Q3: Ja, ikke få kjølevann inn i sylindrene. Hvis kopperhylsen som dysen sitter i følger med opp, vil det renne kjølevann ned i sylinderen. Unngås ved å event. tappe ned kjølevannet før du tar ut dysene. En annen ting er at dysene kan sitte bom fast og dermed bli ødelagt når du med forskjellige triks og verktøy forsøker å få de ut.

Det beste er å se hvordan en mekaniker gjør dette. Det nest beste er å følge anvisningene i verkstedhåndboken hvis du har tilgang til denne. :yesnod:

Kompetansen er nok ikke på topp.

Jeg spurte i sommer et verksted om det var nødvendig å justere dysene og ventilene, nå som motoren hadde gått 850 timer. Da spurte verkstedet om maskinen sotet, jeg svarte at maskinen går som en drøm og uten at den soter. Verkstedet svarte at man ikke skulle røre noe som fungerer, men at ventilene nok burde justeres.

:-)Sverre

Redigert av sor (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...