Jump to content

Hva skal " hun" få til jul.

Careka

Recommended Posts

Ja, Jol blir det og pakkene blir mange.... 2 nye skruer til å feste pentrypumpa, en ny slangeklemme til samme, 2 opphengskroker til å få hengt fra seg allværsjakka og grilldressen, ny oppvaskkost og Zaloflaske, en Lano for "liten", 2 nye lommelyktsbatterier av styrken "halvannen volters" :wink: Det blir spennende...... og så koselig..... :flag:

Cirkeline

Foreløpig er det innkjøpt DVD-spiller for fast montering. Jeg driver og teller på knappene om det skal erverves ny ankervnsj til fordekket. Behovet er ikke all verdens men siden det har stått en der som jeg ikke fikk helt til å reparere, så har man vel det nødvendige påskudd ... "Oj! Der gikk den visst i stykker, huffda!" -- hørt den før? :wink:

---------------

Ikke noe å lure på, du kommer bare til å irritere deg hele sommeren, hvis du ikke får gjort det nå.

Tror også at Hekkbølga blir litt mer toppet, med litt mer vekt fremme. :eek:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

For de som ønsker å kjøpe seg STOR båt, så kan de begynne treningen i å håndtere den her.

http://dock.easycruise.com/

Lykke til. Pass på sidevinden.

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Ja, jeg prøvde litt. men det var ikke lett alle plassene.

-----------------------------------------------------------------------------

Eller så har jeg bestillt nytt kjøleanlegg ISOTHERM ASU og så skal boksa isoleres bedre.

Så da kommer det et komplett anlegg med O-kjøler til salgs over nyttår.

--------

Så fikk jeg også tak i en flott gassdetektor som måler de fleste typer gass. kan kobbles til 12V eller 220V (tror det var 499.-)

----------------

Så skal alle lanterner få nye pærer av typen LED.

----------------

Ikke lenge igjen nå. kun 18 dager igjen. :eek:

I år blir det nytt pantry med komfyr. Har hevet pantryet en 6- 7 cm. så det ikke går så utover ryggen til ho mor når hun tar oppvasken. Så da blir vel begge glade.

Lurer også på om jeg skal få montert en landstrømsental jeg har liggende.

Og få montert baugstigen jeg kjøpte ifjor

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Det høres kanskje litt kjedelig ut:

Men jeg har de siste 5 - 6 årene både til jul, geburtsdag og farsdag fått gavekort til Seatronic i Moss.

Dette er høydepunktet på julaften når det gjelder gaver til meg.

Jeg vet ikke riktig hva jeg gjør når denne gaven opphører - kanskje starter jeg med å gi meg selv gavekort?

Kanskje "hun" setter pris på tilsvarende - om i en noe annen butikk?

Redigert av roaldbj (see edit history)
  • 2 uker senere...

Nå er det vel ikke lenger "hva skal hun få til jul" - snarere "hva fikk hun til jul", men det får ikke hjelpe. Verktøy sto høyt på lista i år og da spesielt ulike pusseverktøy, da jeg konverterte fra plastbåt til trebåt i sommer. Lykken sto meg bi, og det ble opptil flere harde pakker under treet iår.

Eksentersliperen som sto på øverst på ønskelista (Bosch GEX 150 Turbo) fikk jeg skrapet sammen til ved hjelp av almisser til bursdagen som faller nokså nære jul. Heldigvis så skjønner Sjefen hjemme at godt verktøy er viktig, så av henne fikk jeg en blå Bosch varmluftpistol. Disse to tingene hadde jeg forhåpninger om at skulle være i hus innen utgangen av 2006. Morsommere, for meg hvertfall, var det at jeg for en tid tilbake lånte bort svigerfars Fein Mulitmaster til svigerfar (hadde egentlig hevd på den da den hadde stått her så lenge...) hvorpå han går bort og kjøper en ny en til meg til jul istedenfor å returnere den gamle. Fikk også muttertrekker for luft, så ved neste dekkskift er det bare å fye kompressoren.

Nå sitter jeg for det meste i hobbyrommet og tester verktøy og har det bra :flag: og hvis båten ikke blir fin til våren, har jeg dessverre ikke annet å skylde på enn meg selv. Frem til nå har jeg kjøpt en blanding av kvalitet og billigverktøy, men taktikken fremover er å satse på kvalitet, og håpe på at verktøyet varer i lange tider og kanskje at forutsetningene for et godt resultat blir bedre. Gjennom testing vet jeg eksempelvis at blå Bosch eksentersliper gir penere resultat enn grønn Bosch.

Er det forresten noen som har prøvd både Fein Multimaster og Fein Supercut og kan si noe om forskjellene i bruk? Har selv brukt Multimasteren en del, og syns den er strålende til både puss på små flater og ulike typer saging. Skal forøvrig prøve den til malingsskraping ganske snart.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...