Ra Balder Startet 13.November.2006 Link til dette innlegget Startet 13.November.2006 Jeg skal lage ny topphatt til FB'en. Den gamle ser ut til å være i PVC, med sveiste skjøter, og jeg ønsker å lage den nye på samme måte. Men hvordan sveiser man PVC? Kan strykejern brukes? Hvor varmt/hvor lenge? Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Sinten Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 (redigert) Er ikkje sikker på kor lett det er å samenføye PVC, men hugs på at det vert danna klorgass (meiner det er klor i allefall) når ein smelter/brenn PVC. For det første lukter det noko heilt jævlig, for det andre er det vel ikkje heilt bra for ozonlaget heller :nono: Redigert 13.November.2006 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
classic fiberglass Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Mener at sveising av PVC ikke går, det må limes. Hvis jeg tar feil så blir jeg sikkert arrestert Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
REM Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Sveising av PVC er ikke noe problem. Se her Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mergulhito Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Hei Edmund, ser du bor i Hordaland, ta kontakt med Seilmaker Iversen i Bergen, de driver masse med PVC, sveiser saker og ting for industri og private, de kan sikkert hjelpe deg med det du trenger. Seilmaker Iversen AS | Sandviksboder 1a | 5035 BERGEN | telefon: 55 55 74 50 | butikken@seilmakeren.no Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Hei Sveising av PVC går fint men du må da ha spesial sveise ekstruder apparat for å gjøre det. Disse er veldig dyre, så du kommer sikkert lenger med å ta kontakt med et firma som utfører slikt, hvis det ikke er så mye som skal sveises ? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Ra Balder Svart 14.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Mange takk for svar, og for tipset om seilmaker Iversen. Jeg prøver hos dem. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.