2715e Startet 13.November.2006 Link til dette innlegget Startet 13.November.2006 Hei Jeg har jo som sagt en fordsabb 2715e som er orginalt marinisert. Det er den vanlige firkantete "bowman" kjøleren som sitter på motoren. Men hvor sitter så termostaten?? Må man demontere endelokkene på kjøleren for å finne den?? Har kikket litt etter hvor den kan sitte, men fant ingen typiske "termostat" hus. Tenkte å bytten denne når jeg kommer hjem igjen etter endt offshore periode. Så da er det greit å være forberet Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig Hvor sitter termostaten?. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Powerline Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Hei. Tremostaten sitter enten under varmeveksleren i forkant av motoren,(midt mellom dei to pinneskruane som held varmeveksleren) :-) eller det kan være slangetermostat. Denne sitter i tilfelle på babord side framme ved varmeveksleren. Er formet som eit lite rundt "hus" med tre slangestusser. Lykke til. mvh "powerline" :-) Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 13.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Det er iallefall ingen slangetermostat..da ville jeg sett den. Skal sjekke under varmeveksleren når jeg kommer hjem Vet du av erfaring at termostaten sitter under veksleren på akkurat denne typen?? Er bare nyskjerrig! Takker for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
krk Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 (redigert) I dokumentarkivet finner du denne. Ford_2700_parts.zip Side 21 Nr 8575 Redigert 14.November.2006 av KRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 13.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Desverre var der ingen tegning i dokument arkivet med denne typen varmeveksler Men der var mye kjekk info Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.