toro Startet 13.November.2006 Link til dette innlegget Startet 13.November.2006 Hei! Jeg har en VP 2010 med en vannsmurt aksling. Det kommer inn litt vann ved akslingen(3-4 dl på en dag) når jeg seiler litt hardt. Ved motorgang og ellers virker den være tett. Er dette noe å bry seg om og hva må jeg i såfall gjøre for å få det tett? toro Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 muffen rundt akslingen kan slites litt å lekke med tiden. Det er lurt å smøre på litt vannfast fett inntill den av og til. Skulle tro at det ikke er problematisk å bytte muffen neste gang du er på land. Sitér dette innlegget Link to post
toro Svart 13.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Båten ligger på land. Du mener det er nok å skifte bare selve selve gummimuffen? Bør jeg ha fagfolk til å skru av akslingen? toro Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 jeg har ikke byttet en slik selv, og tenkte ikke i farten på at akslingen måtte av. Dette blir litt utenfor mitt kompetansenivå. Men vet iallefall at muffen slites. Kommer det vann i båten når den ligger i ro? Sitér dette innlegget Link to post
toro Svart 13.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 nei, bare når det er press på ved seiling toror Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 13.November.2006 Link til dette innlegget Svart 13.November.2006 Da tror jeg ikke jeg hadde brydd meg hvis jeg var deg. Ellers er det sikkert folk på forumet som har gjort denne operasjonen tidligere og kan komme med råd.. Sitér dette innlegget Link to post
Pondus 32 Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Hei! Jeg har nesten samme type. Sjekket med verksted da det dryppet inn vann når båten lå i ro. Jeg fikk tips om at i alle fall ikke ha inn for mye fett. Dersom det brukes for mye fett vil dette "koagulere" og problemet bir verre. "Lev heller med en og annen vanndråpe" var rådet jeg fikk fra motorverksted som kjente til dette. Det kan være nok å stramme den litt men igjen: Ikke for hardt da vil fettet klumpe seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.