Alvito Startet 14.November.2006 Link til dette innlegget Startet 14.November.2006 (redigert) Ja, så førte vår kamp hen til seier. Mot alle odds, mot alle pessimisters dystre spådommer, mot alle seilere som mener vi har godt av å stekes i vår egen CO2 os, mot bensinbåteiere som lot oss i stikken for egen "rettferdighet's" skyld. Lyskespark blir herved avgitt til: Pessimistene, anklagende, gi opp holdninger før slaget er foretatt, fysjameg, skam dere.. Håvmodige seilere, se opp for MYE hekksjø til sommeren... Miljøvernere, kjemp noen skikkelige slag som virkelig monner for miljøet. Jeg støtter miljøkampen men da skal vi ta der det virkelig gir effekt (bedre veinett, bort med køene etc.)!!! Skadefro bensinbåteiere... vi skal være så storsinnet at vi står skulder med dere i kampen for avgiftsfri bensin på sjøen selv om en del av dere dere snudde ryggen til oss dieselbåteiere i kampens hete. We will not let you down... Den personen på finansdepartementet som kom på denne avskyelige tanken om veiavgift på marinediesel, oppsigelsesgrunnn spør du meg... Diverse tråder i forumet viser vel i rimelig klartekst hvem som bør skamme seg ref. avgitte lyskespark ovenfor og hvem som kan ta en Cognac og Cigar i glede over å slippe tusenvis av kroner "ut vinduet" til sommeren. Så takketalene: Takk til alle som trodde på saken og bidro konstruktivt. Takk til KNBF som organiserte og stod på. Innmelding fra meg kommer i morgen (oppfordrer herved andre BP medlemmer til det samme)!! Takk til noen fornuftige sjeler i finansdepartement som har gitt meg troen på at det fremdeles finnes mennesker der inne som ser lengere enn ut kontordøra. Vi gleder oss allerede til sommeren!!! Redigert 14.November.2006 av Alvito (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nils Gullhav Svart 16.November.2006 Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Håvmodige seilere, se opp for MYE hekksjø til sommeren... Vi gleder oss allerede til sommeren!!! En skal gjøre mot andre, som en vil andre skal gjøre mot en selv. Hilsen Nils Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 16.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 En skal gjøre mot andre, som en vil andre skal gjøre mot en selv. Hilsen Nils Håvmodige seilere er vel uthevet, hvis du ikke føler deg i den kategorien så har du intet å frykte.. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.November.2006 Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Hva? Nei, --- jeg liker jo å bli utsatt for seilfartøiers hekkbølger, jeg!!! Det er så godt for søvnen, atte!!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
bliss X Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Til Til seilere, pessimister, skadefro bensinbåteiere: En bra ting med denne dieselaksjonen er at den har avslørt hva slags holdninger mange båteiere har. Jeg har stort sett holdt meg på sidelinjen, men har merket meg holdningene. Det har vært lærerikt. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Leste på et annet forum at hvorfor skal vi bruke båt Oslo-Tønsberg og brenne av 200 L diesel når vi kan bruke bil og kun 10 L, eller seil og ingen diesel. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Nå var det holdninger til andre mennesker m.m. jeg tenkte på da ... og at holdningene har kommet ut av skapet Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 (redigert) JOHARI`s vindu, Lasse... (mulig det staves annerledes). Når man blir provosert kraftig åpnes nok både det lukkede/skjulte og blinde vinduet litt hos noen og enhver. Redigert 17.November.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Det er sant det OLPI, og da kommer sannheten i menneskene frem... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ubåtfender Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 (redigert) Jeg er enig med deg Lasse har vært meget lærerikt. Masse kreative løsninger og orientering om forslkjellige lesestoff. Det var en som sa til meg at ham brukte miljødiesel, jeg tenkte selvfølgelig biodiesel men fikk til svar. Det var den dieselen som gikk dobbel så langt i forhold til lommeboka Redigert 17.November.2006 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
avmønstret5 Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 En seier for sytepavene, gratulere Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Sydvesten: Kjøres man hardt nok vil nok noen og enhver bli overrasket over hvordan man kan forandre seg. De færreste har nok ikke blitt utfordret nok til å vite det meste om seg selv. Mange kan nok teorien, men det er først når man virkelig utsettes for hardt press at man lærer å kjenne seg selv og andre i samme situasjon God helg! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Det kan nå ikke være noen som har blitt kjørt hardt i denne debatten, vi var jo knapt nok begynt jo. Men forøvrig god helg til deg også OLPI og Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
olpi Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 (redigert) Det kan nå ikke være noen som har blitt kjørt hardt i denne debatten, vi var jo knapt nok begynt jo. Men forøvrig god helg til deg også OLPI og Nei, da hadde jeg vært bekymret hvis de virkelig hadde blitt kjørt hardt. Poenget mitt var at det er nok mange som ikke vet alt som seg selv - de har aldri blitt kjørt hardt nok til at "vinduene" har åpnet seg. Har vel ikke akkurat vært hardkjør her selv om noen har hatt vanskelig for å se forskjellen på aksjon, diskusjon og provokasjon Redigert 17.November.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 (redigert) Lyskespark er ikkje særleg sympatisk. Dei gjekk ein annan veg enn mot meg, men eg stiller meg ikkje bak dei. Å kalle oss "sytepavene" er ikkje meir trivelg enn å kalle folk "dri***ekker". Likevel har aksjonen fått fram forskjellig. Heldigvis ser eg at det er mange trivelege folk på baatplassen.no. Redigert 17.November.2006 av skorpo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 17.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Tydeligvis enkelte som føler seg mer berørt enn andre, selv seilbåtfolket bør kunne forstå at et slikt avgiftssjokk som staten prøvde seg på ikke hadde livets rett i et land med tusenvis av km. kystlinje... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Det er ikke avgiftsjokket jeg har kommentert Alvito, men holdningene som har kommet fram i diskusjonene. Som sagt meget lærerikt og nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Og kva skal Lasse bruke sin nyvunne kunnskap til? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Skal ikke brukes til noe spesielt tror jeg, men taes mer til etteretning. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Lyskespark er ikkje særleg sympatisk. Dei gjekk ein annan veg enn mot meg, men eg stiller meg ikkje bak dei. Å kalle oss "sytepavene" er ikkje meir trivelg enn å kalle folk "dri***ekker". Likevel har aksjonen fått fram forskjellig. Heldigvis ser eg at det er mange trivelege folk på baatplassen.no. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jo, det er mye "triveligere" å kalle noen sytepaver en "dr...........er. Han en fin kveld Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 den dieselen som gikk dobbel så langt i forhold til lommeboka Den typen diesel er jeg alltid glad for å få tak i. Og det hedner rett som det er. En meget bra ordning, sm er gunstig for Cognac-budsjettet som snart er på høyde med BNP i en middels bananrepublikk. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
skorpo Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Har du vurdert å konvertere til aquavita? Kurerer pessimisme og gjer skadefryd unødvendig. Til halve prisen av det dyre franske. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Det er bare tre-stjernes Cognac som duger. I kveld er det viking-skibet som har lurket i barskapets dyp i månedsvis, som må til pers Til jul blir det vel kanske nogle flasker av aquavita. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
heira Svart 18.November.2006 Link til dette innlegget Svart 18.November.2006 Hvis du vil lære folk å kjenne så prøv å k..d med pengene deres, da blir nok de fleste overrasket, ikke langt mindre en selv. Når det gjelder holdninger kontra penger bør vi holde dette hver for seg , det er da de fleste holdninger går til h....te Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Skipper Worse Svart 18.November.2006 Link til dette innlegget Svart 18.November.2006 Hvis du vil lære folk å kjenne så prøv å k..d med pengene deres For noen er det penger. For andre er det kvinner eller båten. Noen har det slik med biler. Som sagt av Clint Eastwood i filmen "Pink Cadillac": "Never mess with a man's vehicles". Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.