Jump to content

Dieselaksjonen:Til seilere, pessim., skadefro bensinbåteiere

Alvito

Recommended Posts

Ja, så førte vår kamp hen til seier. Mot alle odds, mot alle pessimisters dystre spådommer, mot alle seilere som mener vi har godt av å stekes i vår egen CO2 os, mot bensinbåteiere som lot oss i stikken for egen "rettferdighet's" skyld.

Lyskespark blir herved avgitt til:

Pessimistene, anklagende, gi opp holdninger før slaget er foretatt, fysjameg, skam dere.. :headbang:

Håvmodige seilere, se opp for MYE hekksjø til sommeren... :sailing:

Miljøvernere, kjemp noen skikkelige slag som virkelig monner for miljøet. Jeg støtter miljøkampen men da skal vi ta der det virkelig gir effekt (bedre veinett, bort med køene etc.)!!!

Skadefro bensinbåteiere... vi skal være så storsinnet at vi står skulder med dere i kampen for avgiftsfri bensin på sjøen selv om en del av dere dere snudde ryggen til oss dieselbåteiere i kampens hete. We will not let you down...

Den personen på finansdepartementet som kom på denne avskyelige tanken om veiavgift på marinediesel, oppsigelsesgrunnn spør du meg... :boxing:

Diverse tråder i forumet viser vel i rimelig klartekst hvem som bør skamme seg ref. avgitte lyskespark ovenfor og hvem som kan ta en Cognac og Cigar i glede over å slippe tusenvis av kroner "ut vinduet" til sommeren.

:flag:Så takketalene: :flag:

Takk til alle som trodde på saken og bidro konstruktivt. :cheers:

Takk til KNBF som organiserte og stod på. Innmelding fra meg kommer i morgen (oppfordrer herved andre BP medlemmer til det samme)!! :flag:

Takk til noen fornuftige sjeler i finansdepartement som har gitt meg troen på at det fremdeles finnes mennesker der inne som ser lengere enn ut kontordøra.

Vi gleder oss allerede til sommeren!!!

Redigert av Alvito (see edit history)

Det er sant det OLPI, og da kommer sannheten i menneskene frem...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg er enig med deg Lasse har vært meget lærerikt.

Masse kreative løsninger og orientering om forslkjellige lesestoff.

Det var en som sa til meg at ham brukte miljødiesel, jeg tenkte selvfølgelig biodiesel men fikk til svar. Det var den dieselen som gikk dobbel så langt i forhold til lommeboka :lol::lol::lol:

Redigert av Ubåtfender (see edit history)

Sydvesten:

Kjøres man hardt nok vil nok noen og enhver bli overrasket over hvordan man kan forandre seg. De færreste har nok ikke blitt utfordret nok til å vite det meste om seg selv.

Mange kan nok teorien, men det er først når man virkelig utsettes for hardt press at man lærer å kjenne seg selv og andre i samme situasjon

God helg! :cheers:

Det kan nå ikke være noen som har blitt kjørt hardt i denne debatten, vi var jo knapt nok begynt jo. :lol:

Men forøvrig god helg til deg også OLPI og :cheers:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det kan nå ikke være noen som har blitt kjørt hardt i denne debatten, vi var jo knapt nok begynt jo. :lol:

Men forøvrig god helg til deg også OLPI og :cheers:

Nei, da hadde jeg vært bekymret hvis de virkelig hadde blitt kjørt hardt. :lol:

Poenget mitt var at det er nok mange som ikke vet alt som seg selv - de har aldri blitt kjørt hardt nok til at "vinduene" har åpnet seg. :wink:

Har vel ikke akkurat vært hardkjør her selv om noen har hatt vanskelig for å se forskjellen på aksjon, diskusjon og provokasjon :wink:

Redigert av OLPI (see edit history)

Lyskespark er ikkje særleg sympatisk. Dei gjekk ein annan veg enn mot meg, men eg stiller meg ikkje bak dei.

Å kalle oss "sytepavene" er ikkje meir trivelg enn å kalle folk "dri***ekker".

Likevel har aksjonen fått fram forskjellig. Heldigvis ser eg at det er mange trivelege folk på baatplassen.no.

Redigert av skorpo (see edit history)
Lyskespark er ikkje særleg sympatisk. Dei gjekk ein annan veg enn mot meg, men eg stiller meg ikkje bak dei.

Å kalle oss "sytepavene" er ikkje meir trivelg enn å kalle folk "dri***ekker".

Likevel har aksjonen fått fram forskjellig. Heldigvis ser eg at det er mange trivelege folk på baatplassen.no.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jo, det er mye "triveligere" å kalle noen sytepaver en "dr...........er. :yesnod: Han en fin kveld :wink:

Hvis du vil lære folk å kjenne så prøv å k..d med pengene deres, da blir nok de fleste overrasket, ikke langt mindre en selv. Når det gjelder holdninger kontra penger bør vi holde dette hver for seg , det er da de fleste holdninger går til h....te :lol::lol:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...