Jump to content

Dieselaksjonen:Til seilere, pessim., skadefro bensinbåteiere

Alvito

Recommended Posts

Mouche skrev:
Jeg bare ser ikke at dette skal være noen fanesak for andre enn de som har kort nesetipp og ikke kan se skatte-og avgiftssystemet i et litt større perspektiv/sammenheng.

Jamen, så kos deg med bensinavgiften din da,, i den store perspektiv/sammenhengen din.

Du får jo lov til å betale den avgiften, det er jo det du ønsker.

Hva er det du gnåler for ?

Mouche skrev:
Jeg har heller ikke tenkt til å sette i gang eller ta noen aktiv del i en eventuell kampanje for å redusere avgiftene på bensin til marint bruk,

Neivel, hva er det da du holder på med. Ren egoisme ?

Mouche skrev:
men det ser det heller ikke ut til at noen andre gidder, det være seg brukere av diesel eller båtorganisasjonene.

Å slapp av, vi skal love dere minst like mye hjelp, som vi fikk av dere i dieselaksjonen.

Spesiellt du var jo en stor bidragsyter her, så vær ikke redd, hjelpen din skal nok gjengjeldes...

Mouche skrev:
Dette noteres med en viss interesse og noe undring! Frykten for at en aksjon kan få uønskete negative resultater m.h.t. avgiftene på diesel er åpenbar for stor? Ja det er vel direkte uttalt av mange her?

Ja, det var en generaltabbe av Syvert og KNBF å gå inn for avgiftsfri bensin sist sommer.

Det er idioti å tro at det vil bli innført.

Nå har vi et etablert toprissystem for diesel.

Å tro at noe slikt vil bli innført for bensin til hopp og sprett joller er galskap.

Forhåpentligvis har Syvert og KNBF innsett dette, og kommer ikke med slike idiotiske utfall en gang til.

Mouche skrev:
Så egoisimen lever i "beste velgående". :yesnod:

Ja, ihvertfall din.

Først godter du deg over forslaget til innført båtdieselavgift.

Så forventer du hjelp av båtdiesel folket etterpå ?

Det må f**n være toppen av egoisme !!

Ja, jeg ville være tilbøyelig til å kalle deg d*****ekk, men det har jeg ikke lov til i åpent forum.

Jolo - foreslår at du slår opp i en fremmordbok og ser om du finner en enkel forklaring på hva ordet "egoisme" betyr!

Siden du er slik "ein framifrå fyr" så skal du få lov til å kalle meg akkurat hva du vil!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

En bør vel ikke være hverken AP eller SV velger for å begripe at vi er i full gang med å brenne opp et av de mest anvendelige råstoffer verden har sett.

Eller at vi er i full gang med å ta kål på miljøet.

Forbruket må ned. Og den eneste måten å oppnå det på er avgifter så høye at vi bruker mindre.

Jeg skulle likt å vite om enkelte her er like tøffe i tryne når de prøver å forklare barnebarna hvordan det var å gå på ski.

Eller hvorfor, " nei plastbåt, det har bare de rike råd til. Vi må nok klare oss med betongbåten".

At avgifter fungerer etter hensikten vises jo godt ved forskjellen i bruktpris mellom ellers sammenlignbare bensindrevne og dieseldrevne båter.

Jeg svir av 80 liter i timen på flat pedal, og må begrense bruken på grunn av den høye prisen på bensin.

Men, det kunne ikke ramle meg inn å gå til noen aksjon for å få redusert avgiftene på bensin.

Eller agere som klynkekoret her med argumenter om redusert livskvalitet, pensjonister som fisker, flyturer til syden osv.

Mulligan skrev:
En bør vel ikke være hverken AP eller SV velger for å begripe at vi er i full gang med å brenne opp et av de mest anvendelige råstoffer verden har sett.

Eller at vi er i full gang med å ta kål på miljøet.

Takk Mulligan!! Her er vi ved poenget som gjorde at jeg skrev mitt første innlegg i denne dieselavgiftsureoppstøttråden.

Vi forurenser mer enn en afrikansk landsby greier på et helt år, bare ved å reise til havna for å kose oss med luksusen vår.

Det er bare synd at det ikke er flere som fortår hvordan ting henger sammen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...