Jump to content

Wave - ny hovedimportør av Doral

lassal

Recommended Posts

Idag ble det offisielt at Wave nå er hovedimportør for Doral til Norge. Det har tidligere vært Telemark Yachting, men de har nå mistet retten til å være hovedimportør av Doral - årsak: ingen kommentar til..

For de som lurer på hva slags båt Doral er kan jeg jo fortelle at Doral har både produsert og utviklet båter i over 30 år og det er først i år (2006) at de prøver seg på markedet i Norge. Doral er et annerkjent merke i USA, Canada - hvor også båten produseres. Doral er Canadas mest respekterte båtbygger av små og- mellomstore båter, hvor de blandt annet kombinerer kvalitet og flott design med stil, eleganse og luksus. Det er også lagt stor vekt på detaljer i båten. Produsenten leverer båter fra 19-49 fot og det produseres kun få eksemplarer av Doral i året - 750 eksemplarer.. Jeg har også lagt til mine erfaringer av Doral i erfaringsdatabasen..

aleg_ext1.jpg

aleg_int1.jpg

aleg_int5.jpg

aleg_pro4.jpg

Redigert av Saltkjelen (see edit history)

Jeg tittet faktisk på båter i den størrelsen og prisklassen på Sjøen for alle og hadde vel bestemt meg for Larson eller Bavaria helt til jeg kom til Doral standen. Valget ble faktisk Doral Monticello (28) som du nevner og jeg har for det meste bare positive erfaringer. Båten har overrasket meg på alle måter og båten tar sjøen godt.. Mitt intrykk etter en halv sesong med båten er at det er en båt med god kvalitet. Dette er uten tvil mye båt for pengene.. Jeg er 99% sikker på at det blir en Doral neste gang også.. :flag:

Idag ble det offisielt at Wave nå er hovedimportør for Doral til Norge. Det har tidligere vært Telemark Yachting, men de har nå mistet retten til å være hovedimportør av Doral - årsak: ingen kommentar til..

Wave er eid av Marine Power som er eid av Brunswick

Doral er eid av Brunswick

1+1=2. Det er nok forklaringen.

Wave er eid av Marine Power som er eid av Brunswick

Doral er eid av Brunswick

1+1=2. Det er nok forklaringen.

Vel, det er godt mulig at det er slik, men det er ikke derfor Telemark Yachting mistet hovedimportør.. Det er en annen grunn og derfor fikk Wave retten til hovedimportør.

OLPI: Sendt IM/PM

Når du sier A kan du jo også si B. Så hvorfor mistet de agenturet?

Det er ikke ukjent i markedet at Marine Power har hatt ønske om å overta importen på egenproduserte båter. Baymax har denne infoen på sine sider

Nytt samarbeid med Marine Power

BayMax Båt har inngått en formell avtale med Marine Power, som vil gjelde ett samarbeid om forhandlernett. Dette vil gå inn som ett større samarbeid i Brunswick Boat Group. Dette vil i hovedsak bety at våre produkter kommer nærmere kundene ved at vi vil få ett større forhandlernett der hvor vi er dårlig representert i dag. BayMax Båt vil fortsette som importør som vanlig.

publisert: 17.02.2006

Det har nok hatt "et visst press på seg" for å finne gode løsnigner

Ofte er det dyrt å avslutte agentavtaler. Men importøravtaler er ikke så vanskelige å komme ut av om det er rett utformet.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Vel, greit. Jeg vil nå si at T.Y er på langt nær seriøse. Det fulgte blandt annet ikke med nøkkel til kabinen og en ileggspute som kun er på Prestancia og Intriuge. Dette ble bestilt så fort båten ankom båtplassen og jeg har ikke sett det siden. Det er T.Y som har hatt ansvaret og det beviser bare at de ikke kan skaffe noen simple nøkler og en pute. Nå er det heldighvis andre som tar fatt i det..! ( :smiley: ). En annen ting syns jeg er såpass ille at jeg ikke vil legge det ut på nett. En ting er sikkert og jeg skal aldri ha noe med T.Y å gjøre mere. Men tilbake til det egentlig topic handler om og ikke diskusjon om hvor bra / dårlig en forhandler/importør er..

Når sant skal sies så holder både importøren av Baymax og Doral til som mine naboer i samme oboligfelt og bryggeanlegg på Stathelle og jeg kjenner begge personlig. Nå kjenner ikke jeg til hvorfor Doral har mistet sitt agentur her, men er enig i at når man sier A så bør man også si B, hvis ikke er det like greit å holde kjeft om at man vet litt om A.

Men det er klart man gjør seg jo noen refleksjoner basert på hva man selv kjenner, og dette kommer ikke som noen stor overraskelse på meg for å si det slik.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg har ikke snakket med de fra Stathelle så ofte, annet enn at jeg har klagd mye for å få båten min. Har hatt mest kontakt med en forhandler av de og Telemark... Det er fra Telemark jeg har svært negative erfaringer.. Men nå handler hvertfall tråden om at Wave nå har blitt hovedimportør, så de som er interesserte i Doral skal hvertfall forholde seg til de og evt. en underforhandler..

Doral er laget i Canada og hovedimportør for Skandinavia er i England.

grunnen til at jeg har solgt så få båter av denne er at folk ikke kjenner de så godt . bra kvalitet er det. 250 modellen blant annet best utformet passasjer sete med skjult håndtak jeg noen gang har følt / sett .

Men de skal få hard konkuranse på nyere brukte båter til bra pris ...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...