SO-VALL Startet 24.Oktober.2003 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2003 Oppfriskning av skrog, lakk eller gelcoat? Jeg er ei ferd med å sette i gang en oppussing av skroget på båten. Jeg er usikker på om jeg skal bruke gelcoat, eller HardTop. Jeg har gelcoat i orginalfarge, men klarer ikke å skaffe HardTop i samme farge. Er det mulig åp bruke gelcoat, eventuelt hvordan går jeg frem? Har noen erfaring på området, er jeg glad for tips! Hilsen SO-VALL Sitér dette innlegget ....båt, båt, båt, båt, ??????, båt ,båt, båt.....er det noe annet som gjelder?? Link to post
Jonas Svart 24.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2003 Hei. Jeg har også matt og skjoldet skrog, men jeg tenkte å prøve med vannsliping(1200 papir), rubbing, polering og vokse. Er dette et forsøk verdt eller kan jeg gjøre alt mye verre? Når det gjelder gelcoat så tørker ikke den mot luft? eller.. Hellakkering er også en kjempejobb, men. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2003 gelgoat herder ikke fullstendig, men blir litt klissete for at glasfiberen skal feste til gelgoaten i ei form. Dersom du tilsett en voks til gelgoaten blir den topgoat som herder med luft og blir hardt. Ville nok brukt hartop ol. i staden for topgoat/gelgoat, pga. den har større glans. Dersom du skal hellakkere skroget er det vel ikkje så viktig å å helt samme fargen? Husk å sparkle og grunne skikkeleg. det er dette som er viktig for å få et bra resultat. Ville nok ambefalt å bruke sprøyet, men dette kjem ann på kor fint du skal ha det! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.