Goddis77 Startet 14.November.2006 Link til dette innlegget Startet 14.November.2006 Er på jakt etter ny kalesje til båten og tenkte å hente litt tilbud fra forkjellige seilmakere. Snakket med en på jobben, og han mente bestemt at der finnes flere typer stoff til kalesje. Stemmer dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Det stemmer ja. Du har flere varianter (uten at jeg har navn) på de tradisjonelle, tykkere kalesjestoffer. Du har også Helly Hansens "Hellytech" stoff. Dette er veldig tynt og lett og benyttes også til regntett tøy. Jeg har selv god erfaring med Hellytech. Helly Hansen Spesialprodukter (i Moss) har maler for mange båter. Du finner liste over disse på nettsidene deres. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 ellers så har du den tradisjonelle bomulls kvaliteten, 530g eller 380 g. Pass bare på at den er råtebehandlet og impregnert. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Goddis77 Svart 14.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Hmmm, er ikke bare å hente priser da altså. Noen som har noen seilmakere de kan anbefale i Bergens området da? Har funnet frem nummeret til Seilmaker Iversen, Seilmaker Helvig og Hauge Produkter i Apeltun... Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 14.November.2006 Link til dette innlegget Svart 14.November.2006 Ja det lønner seg å handle fra noen som har bra stoff i kalesjene sine Se foresten her https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=25901 Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 15.November.2006 Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 Har hørt at denne karen gjør godt og rimelig arbeid: Olsen Helge Båtkalesjer Algrøy 5357 Fjell 56 32 19 98, Mobiltelefon 986 85 037, Hjemme 56 33 36 85 Funnet i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 15.November.2006 Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 Det stemmer ja. Du har flere varianter (uten at jeg har navn) på de tradisjonelle, tykkere kalesjestoffer.Du har også Helly Hansens "Hellytech" stoff. Dette er veldig tynt og lett og benyttes også til regntett tøy. Jeg har selv god erfaring med Hellytech. Helly Hansen Spesialprodukter (i Moss) har maler for mange båter. Du finner liste over disse på nettsidene deres. Jeg fant ingen liste over båter på Helly Hansen Spesialprodukter sin side. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
saga Svart 15.November.2006 Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 (redigert) Markilux 37 var det stoffet som min nyinnkjøpte kalesje er laget av. Fikk inntrykk av at det var dette stoffet som var ledende/best på markedet. Redigert 15.November.2006 av saga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.November.2006 Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 Markilux er nok den ledende leverandøren i bransjen ja. Mest bruk i markiser, men også stor leverandør til kalesjer til båtbransjen. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 15.November.2006 Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 Jeg fant ingen liste over båter på Helly Hansen Spesialprodukter sin side. Jeg ser det. De hadde det før, men har omdesignet nettsidene sine. Da er det vel bare å ringe. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 15.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 Helge Olsen Båtkalesjer skal ringes i morgen. Har printet ut noen bilder av kalesjen som jeg tenkte å vise diverse seilmakere, men prøver nok han først ja Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 16.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Gjort avtale om besiktelse av kalesje på Lørdag. Såp får vi se hvike priser han kommer opp med. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.November.2006 Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Blir du ikke fornøyd på lørdag, kan jeg på det sterkeste anbefale Måløy Båt og Industrisøm AS. De sitter med originalmalene for mange båter, pluss at de tar mål av andre. De har faktisk bygget en båthall til dette formål der du selv "kjører" inn båten din under tak! Min erfaring er meget bra, og jeg har benyttet dem både til kalesje og båtputer til min Saga 27. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Goddis77 Svart 17.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Nå er ikke min båt av den vanlige typen. Har ikke funnet sørlig info om den her i Norge, så å håpe at de har maler til denne er i største laget. Tror derfor at det må bli et lokalt firma som kan besikte båten/kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Jeg holder også på med å bytte kalesje til min Sea Ray, samme problemstilling. Vil endre litt på bøylene også. Da er det kun en ting som teller, bruke en lokal seilmaker som skreddersyr kalesje til din båt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Goddis77 Svart 29.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2006 Da fikk båten min besøk idag. Fikk et rundt overslag på ca 8000 kroner for ny kalesje. Må regne med litt mer pga knappene jeg bruker. Ikke av den billigste sorten som er på. Fjærbelastet knapp som en drar ut og så fester. Fant ingen bilder akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
Mergulhito Svart 30.November.2006 Link til dette innlegget Svart 30.November.2006 Knappene dine heter Tenax, og er av topp kvalitet, fornuftig å legge noen kroner i det, fremfor å irritere seg over trykknapper som løsner, eller ikke løsner før hele stasen følger med. når det kommer til duk skal du passe på at du får beste kvalitet Markilux, importørene kan operere med forskjellige kvaliteter, be kalesjemakeren være oppmerksom på dette. En annen duk som holder minst like god kvalitet som Markilux A-sort, er Sunbrella. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.