Jump to content

Er der forskjellige typer stoff til kalesjer?

Goddis77

Recommended Posts

Det stemmer ja. Du har flere varianter (uten at jeg har navn) på de tradisjonelle, tykkere kalesjestoffer.

Du har også Helly Hansens "Hellytech" stoff. Dette er veldig tynt og lett og benyttes også til regntett tøy. Jeg har selv god erfaring med Hellytech. Helly Hansen Spesialprodukter (i Moss) har maler for mange båter. Du finner liste over disse på nettsidene deres.

Det stemmer ja. Du har flere varianter (uten at jeg har navn) på de tradisjonelle, tykkere kalesjestoffer.

Du har også Helly Hansens "Hellytech" stoff. Dette er veldig tynt og lett og benyttes også til regntett tøy. Jeg har selv god erfaring med Hellytech. Helly Hansen Spesialprodukter (i Moss) har maler for mange båter. Du finner liste over disse på nettsidene deres.

Jeg fant ingen liste over båter på Helly Hansen Spesialprodukter sin side.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Blir du ikke fornøyd på lørdag, kan jeg på det sterkeste anbefale Måløy Båt og Industrisøm AS. De sitter med originalmalene for mange båter, pluss at de tar mål av andre. De har faktisk bygget en båthall til dette formål der du selv "kjører" inn båten din under tak! Min erfaring er meget bra, og jeg har benyttet dem både til kalesje og båtputer til min Saga 27.

Lars H. smoky2.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 uker senere...

Da fikk båten min besøk idag. Fikk et rundt overslag på ca 8000 kroner for ny kalesje. Må regne med litt mer pga knappene jeg bruker. Ikke av den billigste sorten som er på. Fjærbelastet knapp som en drar ut og så fester. Fant ingen bilder akkurat nå.

Knappene dine heter Tenax, og er av topp kvalitet, fornuftig å legge noen kroner i det, fremfor å irritere seg over trykknapper som løsner, eller ikke løsner før hele stasen følger med.

når det kommer til duk skal du passe på at du får beste kvalitet Markilux, importørene kan operere med forskjellige kvaliteter, be kalesjemakeren være oppmerksom på dette. En annen duk som holder minst like god kvalitet som Markilux A-sort, er Sunbrella.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...