Jump to content

Da var båtsesongen fullstendig over for 2006

PIPaulsen

Recommended Posts

Ser ut til å ligge trygt og godt, om ikke tørt som du skriver :lol: Ja sesongen er dessverre over for de fleste av oss. Men under vinteropplaget kan vi sitte foran peisen med et glass rødvin og legge planer for neste sesong - samt mimre litt over sommeren som har vært. Så kommer julaften (sjøsetting=julaften for båtfolket) raskere enn du aner :flag:

Nei her er det ikke mye sesongslutt :drink: Her skal det fiskes, det er bra med krabbe og pale, og kanskje litt annet også om man er heldig. :fishing: Og så en og annen helgetur eller dagstur til Bergen, og en og annen overnatting i holmene her på kysten. Det er faktisk meget behagelig å dra til byen nå på denne tiden. God plass, ingen som kommer og krever penger :flag: så lenge vi ikke bruker strøm, og så lettvint da når vi skal handle i sentrum! Så blir det forhåpentligvis en førjulstur nordover til Sogn, hvis været er fint. Lyset og været - gjerne grått og regn, det gjør ikke noe - innekosen med god varme - gir en spesiell ro i sjelen på denne tiden. På sommerstid er det mer hektisk, da skal godværet utnyttes og alt har et større tempo.

Men en ting savnes på denne tiden: Det er ikke lenger så mange som samles til båtprat på flytebryggene her nå, det blir liksom for kaldt :sad: Så vi håper på at vår og varme kommer igjen en gang.

Hadde vel håpet på å kunne bruke båten i vinter jeg også, men ser at da lager jeg meg mer arbeid enn nødvendig. Ser allerede at vannet er begynnt å snike seg under å lager hvite blærer i lakken.

Så da bestemte jeg meg for å pakke ned likevel...

Men det blir en lang sesong til neste år hvertfall :)

Med vennlig hilsen

PIP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...