PIPaulsen Startet 15.November.2006 Link til dette innlegget Startet 15.November.2006 Det var med stort vemod jeg bredte over båten idag. Trist at det ikke blir noen turer før april eller noe. Men nå er altså presenning og alt på plass og båten ligger tørt og fint med varme. Får trøste meg med noe innearbeid i vinter istedet... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
"Mathilde" Svart 15.November.2006 Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 Ser ut til å ligge trygt og godt, om ikke tørt som du skriver Ja sesongen er dessverre over for de fleste av oss. Men under vinteropplaget kan vi sitte foran peisen med et glass rødvin og legge planer for neste sesong - samt mimre litt over sommeren som har vært. Så kommer julaften (sjøsetting=julaften for båtfolket) raskere enn du aner Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 15.November.2006 Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 Min båt er ikke i vinteropplag. Den er bare på land en stund (fram til mai!) slik at jeg kan fikse litt på den - installere giver til logg og ekkolodd bl.a. Jan Erik Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Eira Svart 15.November.2006 Link til dette innlegget Svart 15.November.2006 Nei her er det ikke mye sesongslutt Her skal det fiskes, det er bra med krabbe og pale, og kanskje litt annet også om man er heldig. Og så en og annen helgetur eller dagstur til Bergen, og en og annen overnatting i holmene her på kysten. Det er faktisk meget behagelig å dra til byen nå på denne tiden. God plass, ingen som kommer og krever penger så lenge vi ikke bruker strøm, og så lettvint da når vi skal handle i sentrum! Så blir det forhåpentligvis en førjulstur nordover til Sogn, hvis været er fint. Lyset og været - gjerne grått og regn, det gjør ikke noe - innekosen med god varme - gir en spesiell ro i sjelen på denne tiden. På sommerstid er det mer hektisk, da skal godværet utnyttes og alt har et større tempo. Men en ting savnes på denne tiden: Det er ikke lenger så mange som samles til båtprat på flytebryggene her nå, det blir liksom for kaldt Så vi håper på at vår og varme kommer igjen en gang. Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 16.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Hadde vel håpet på å kunne bruke båten i vinter jeg også, men ser at da lager jeg meg mer arbeid enn nødvendig. Ser allerede at vannet er begynnt å snike seg under å lager hvite blærer i lakken. Så da bestemte jeg meg for å pakke ned likevel... Men det blir en lang sesong til neste år hvertfall :) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.