Jump to content

Tripteller på Raymarine 435i ?

erund

Recommended Posts

Er det noen som vet om det finnes tripteller på kartplotteren Raymarine 435i? Mulig jeg har forbilest i manualen, men jeg savner faktisk denne triptelleren på strekninger jeg kjører - veldig praktisk å ha... Der jeg også kan nullstille på en ny strekning i tillegg... Den hadde jeg på min tidligere Garmin GPS uten kart - veldig god å ha, ikke sant...

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Jøss :confused:

Da må vurdere å bytte kartplotteren :discuss: - forslag på andre kartplottere som er minst like god som min, men som har tripteller med mulighet for nullstilling til en vennlig pris?

Der er vel litt råflott å bytte en kartplotter til kr. 10.000 fordi den mangler trippteller? Hvorfor ikke kjøpe en billig Garmin GPS (ny/brukt) med trippteller og benytte denne i tillegg til kartplotteren? Hvis du da vil vite avstanden fra A til B trykker du bare på GPS'en når du begynner å kjøre.

En annen ting er at du kan også benytte kartplotteren som trippteller, men da må du legge inn A og B som waypoints eller som MOB point som lagres direkte som waypoint i plotteren. Du har også muligheten av å legge inn kjørt strekning som "save as route" når du kommer fram og vil da bl.a. få opp distansen som et resultat.

Der er vel litt råflott å bytte en kartplotter til kr. 10.000 fordi den mangler trippteller? Hvorfor ikke kjøpe en billig Garmin GPS (ny/brukt) med trippteller og benytte denne i tillegg til kartplotteren? Hvis du da vil vite avstanden fra A til B trykker du bare på GPS'en når du begynner å kjøre.

Hei - enig med deg :-) En rimelig bærbar GPS med batteri kanskje og som også kan brukes som reserveløsning i tilfelle kartplotteren går i stå.... :sailing:

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...