Jump to content

Tripteller på Raymarine 435i ?

erund

Recommended Posts

Er det noen som vet om det finnes tripteller på kartplotteren Raymarine 435i? Mulig jeg har forbilest i manualen, men jeg savner faktisk denne triptelleren på strekninger jeg kjører - veldig praktisk å ha... Der jeg også kan nullstille på en ny strekning i tillegg... Den hadde jeg på min tidligere Garmin GPS uten kart - veldig god å ha, ikke sant...

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Jøss :confused:

Da må vurdere å bytte kartplotteren :discuss: - forslag på andre kartplottere som er minst like god som min, men som har tripteller med mulighet for nullstilling til en vennlig pris?

Der er vel litt råflott å bytte en kartplotter til kr. 10.000 fordi den mangler trippteller? Hvorfor ikke kjøpe en billig Garmin GPS (ny/brukt) med trippteller og benytte denne i tillegg til kartplotteren? Hvis du da vil vite avstanden fra A til B trykker du bare på GPS'en når du begynner å kjøre.

En annen ting er at du kan også benytte kartplotteren som trippteller, men da må du legge inn A og B som waypoints eller som MOB point som lagres direkte som waypoint i plotteren. Du har også muligheten av å legge inn kjørt strekning som "save as route" når du kommer fram og vil da bl.a. få opp distansen som et resultat.

Der er vel litt råflott å bytte en kartplotter til kr. 10.000 fordi den mangler trippteller? Hvorfor ikke kjøpe en billig Garmin GPS (ny/brukt) med trippteller og benytte denne i tillegg til kartplotteren? Hvis du da vil vite avstanden fra A til B trykker du bare på GPS'en når du begynner å kjøre.

Hei - enig med deg :-) En rimelig bærbar GPS med batteri kanskje og som også kan brukes som reserveløsning i tilfelle kartplotteren går i stå.... :sailing:

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Ikke dumt. Er selv på jakt etter en billig GPS (batteridrevet) som reserveløsning. Disse får du nå fra den nette sum av ca 1000 kr. Litt mer for GARMIN, men også disse for et par høvdinger. Dette er billig sikkerhetsutstyr og kjærkomment den dagen du får kluss med strømtilførsel til plotter, eller den skulle slutte å fungere av andre årsaker.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...