erund Startet 16.November.2006 Link til dette innlegget Startet 16.November.2006 Er det noen som vet om det finnes tripteller på kartplotteren Raymarine 435i? Mulig jeg har forbilest i manualen, men jeg savner faktisk denne triptelleren på strekninger jeg kjører - veldig praktisk å ha... Der jeg også kan nullstille på en ny strekning i tillegg... Den hadde jeg på min tidligere Garmin GPS uten kart - veldig god å ha, ikke sant... Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
"Mathilde" Svart 16.November.2006 Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Dessverre - ingen trippteller. Har også savnet dette Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 16.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Jøss Da må vurdere å bytte kartplotteren - forslag på andre kartplottere som er minst like god som min, men som har tripteller med mulighet for nullstilling til en vennlig pris? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
"Mathilde" Svart 16.November.2006 Link til dette innlegget Svart 16.November.2006 Du skal bytte plotter bare p.g.a dette Tror jeg ville sjekket Garmins plottere. Mener det er trippteller på de fleste av disse. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Jøss Da må vurdere å bytte kartplotteren - forslag på andre kartplottere som er minst like god som min, men som har tripteller med mulighet for nullstilling til en vennlig pris? Der er vel litt råflott å bytte en kartplotter til kr. 10.000 fordi den mangler trippteller? Hvorfor ikke kjøpe en billig Garmin GPS (ny/brukt) med trippteller og benytte denne i tillegg til kartplotteren? Hvis du da vil vite avstanden fra A til B trykker du bare på GPS'en når du begynner å kjøre. En annen ting er at du kan også benytte kartplotteren som trippteller, men da må du legge inn A og B som waypoints eller som MOB point som lagres direkte som waypoint i plotteren. Du har også muligheten av å legge inn kjørt strekning som "save as route" når du kommer fram og vil da bl.a. få opp distansen som et resultat. Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 17.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Der er vel litt råflott å bytte en kartplotter til kr. 10.000 fordi den mangler trippteller? Hvorfor ikke kjøpe en billig Garmin GPS (ny/brukt) med trippteller og benytte denne i tillegg til kartplotteren? Hvis du da vil vite avstanden fra A til B trykker du bare på GPS'en når du begynner å kjøre. Hei - enig med deg :-) En rimelig bærbar GPS med batteri kanskje og som også kan brukes som reserveløsning i tilfelle kartplotteren går i stå.... Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
"Mathilde" Svart 17.November.2006 Link til dette innlegget Svart 17.November.2006 Ikke dumt. Er selv på jakt etter en billig GPS (batteridrevet) som reserveløsning. Disse får du nå fra den nette sum av ca 1000 kr. Litt mer for GARMIN, men også disse for et par høvdinger. Dette er billig sikkerhetsutstyr og kjærkomment den dagen du får kluss med strømtilførsel til plotter, eller den skulle slutte å fungere av andre årsaker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.