Jump to content

Hurtigkobling til strømledninger?

kennilse

Recommended Posts

Hei

Noen som kan anbefale en hurtigkobling for ledninger til min Whf? Tenker på når en skal ta WHFen med seg hjem etter bruk. Det er to ledninger + og -. Bruker nå en sukkerbit, men det er ikke noe serlig.

Best hadde det vert hvis det kan henvendes til en nettside, for kjøp.

Mvh

Gingolos

Mvh

Kenneth

det er jo bare å bruke kabelsko av et eller annet slag de er til og ta\dra i fra hverandre alle sammen

Synes de er litt trege å dra fra hverandre igjen + at det er litt trangt der ledningen skal kobles samme. Tenkte mere på en slags kontakt som settes sammen. På kartplotteren er det jo en slik hurtigkobling(Garmin 178). Der er det jo en del mere ledninger, men noe av det samme prinsippet.

Mvh

Gingolos

Redigert av Gingolos (see edit history)

Mvh

Kenneth

Kan du ikke bare bruke en helt vanlig kontakt som blandt annet brukes til sigarettennerutak de er veldig lette å montere og finnes i forskjellige former blandt annet hos Maritim

http://www.maritim.no/productlist.aspx?groupkey=006002050

Takk for svar.

Det blir nok en sigarettplugg.

Forstår ikke at jeg ikke har tenkt på det før. Det er jo et uttak rett ved siden av WHFen :blush:

Mvh

Gingolos

Mvh

Kenneth

I gamle WalkieTalkie-dager fantes det en koblingskasett som koblet antenne, strøm og extrahøytaler. Besto av to deler: "Hunnkjønnsdelen" ble skrudd fast i bilen (båten) og hannkjønsdelen skrudd fast på apparatet. Tok frem tre slike og monterte dem på høvelig sted i båten; Dermed er det lett å ta med seg WT, VHF og 2M amatørradio når jeg forlater båten. Merkelig om ikke slikt finnes fortsatt, eller om en eller annen på Bp har slikt liggende i roteskuffen...

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...