micromario75 Startet 19.November.2006 Link til dette innlegget Startet 19.November.2006 Har en Andy 25 med en om636, ønsker nå og bytte ut den.(fast aksling). Er det noen som har tips på motorstørrelse? Hva tåler skroget,diameter på aksling og propell størrelse? Alle svar mottas med ett stort Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Hei micromario75 og velkommen til båtplassen. Pellegutten er en Andy 25 med 2,5 ltr skråstilt BMC motor og 30mm aksling. Jeg kunne nok tenkt meg en litt større motor, gjerne 70-80 Hk, men det er trangt om plassen da vi har flat dørk (ikke motorkasse). Sitér dette innlegget Link to post
micromario75 Svart 19.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Takker så meget, men vet du hvor mye skråget tåler? Blir jo litt trangt, men hva gjør man ikke for å få båten til å gå litt fortere Hva gjør "Pellegutten" med den motoren du har. Artig historie forresten, og du har gjort MYE med båten din. Ligger vel ikke sååååå langt etter hvis jeg tenker meg om. Elektrisk, nytt trekk i cabin, pusset all teak ++++ Blir rep. av sandwich skrog til sommeren!! GRUER MEG!! Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Pellegutten gjør max 10 Kn og fin marsjfart er 8-8,5 Kn. (GPS). Har sett andre, når de skal selge, snakker om både 12 og 14 Kn. og det kan nok være mulig. Sitér dette innlegget Link to post
micromario75 Svart 5.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2006 hva yter motoren i hk? Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 5.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2006 hva yter motoren i hk? Har hørt litt forskjellig. Mellom 55 og 65 HK er vel sannsynlig. Du kan jo kikke i "Erfaringsdatabasen" som du finner på forsiden av Båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.