Jump to content

Kart på pc

Tallisman

Recommended Posts

Fordi det ikke er luft mellom glass og display, trenger ikke solstrålende gjennom glasset og lager refleks, men reflekteres direkte. Resultat - perfekt lesbarhet i direkte sollys. :yesnod:

kk

:)

Ikke misforstå meg... -krangler ikke for å krangle... -ville bare vite hva slags teknologi det er som gjør at en aSi TFT LCD er bedre i sollys enn en annen, og har kronisk litt vondt for å svelge mer eller mindre intetsigende sjargonger (ala "optical bonding") PLUSS at jeg er for dum til å ordentlig forstå hvordan direkte refleksjon er bedre enn vanlig refleksjon, eller hva Transreflektiv egentlig er... ;)

Hatteland-sidene sier:

"Our new technology and facility provides huge potential for the marine display market. We now have the ability to quickly implement

optical bonding on any display product here in Nedre Vats, which gives Hatteland the competitive edge in providing both cost and quality

benefits for its customers,” comments Joseph Sanelle."

Tar jeg ikke feil er denne "Optical Bonding"-prosessen noe man kan tilføre enhver LCD-skjerm i ettertid... Tenk så gøy om man kunne lage sin egen variant... :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

krangler ikke for å krangle
:cheers: I orden:-)

Tar jeg ikke feil er denne "Optical Bonding"-prosessen noe man kan tilføre enhver LCD-skjerm i ettertid...
Tror ikke det er så enkelt + at da kan fortsatt ikke skjermen dimmes., eller ha pc èn på "ryggen"

kk

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Aha.. -nå begyner det å falle på plass for meg :) -det er refleksjonene mellom lcd-panelet og glassruta man eliminerer ved "Optical bonding"... Fant en bra beskrivelse her.

Og hvis effekten er så bra som vist på bildet ved å bruke "G-Bond" f.eks, må det jo nesten prøves...

gbond.jpg

Tror jommen jeg skal ofre en gammel LCD og sjekke om det går an å fylle silikon mellom glass og panel / legge på glass og silikon på en TFT LCD uten glass.. :)

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Fantastisk :) -og se så mye bedre det blir: film

:)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...