Jump to content

Pc og stereo

DWC

Recommended Posts

Det er jeg ikke sikker på. USB-kontakten er vel til å koble til en minnepen med musikk. Hvis PC'en for radioen ser ut som en minnepen, så kan det gå.

Normalt trenger du vel en "Auxiliary In" som det heter på nynorsk. Da kan du koble til alle lydkilder. Også lydutgangen til PC'en

Har gjort det og det er vedlig enkelt dersom du har en aux inngang eller tilsvarende på stereo'n. Standard kabel fåes hos Biltema og tilsvarende. En kontakt som plugges inn i pc'n høytaler utgang og 2 kontakter som plukkes inn i kontaktene på stereo'n inngang. Praktisk så slipper man mange CD plater i båten

Espentc skrev:
Eller fyll opp PCèn med MP3 filer så slipper du å bruke Stereoen :wink:

Ja, forskjellen på lydkvalitet er jo knapt merkbar.

Jeg vil anta at enkelte a cd-spillere med usb-inngang takler at en PC kobles rett i, men det vanlige er vel at de er kompatible med usb-disker og iPods.

Var jeg deg ville jeg kjøpt med en flash-basert mp3-spiller, og koblet den til stereoanlegget. Det er egentlig ikke noe gunstig å ha en pc stående på (og lese fra harddisken) hele tiden under fart, spesiellt ikke om du har mye vibrasjoner i båten. Det er i mange tilfeller enklere å sikre en mp3spiller mot sjøsprøyt/regn osv. Dessuten koster en slik i dag et par hundrelapper, og det blir da mye billigere å ødelegge en slik i forhold til en PC.

Sitat
Var jeg deg ville jeg kjøpt med en flash-basert mp3-spiller

Er heilt einig, dette har eg gjort i heile sommar. Har ein harddisk-basert mp3 spelar på 20 GB, eg slit faktisk med å fylle den opp :wink:

Men dersom meininga var å til dømes vise film på dataen med litt god lyd frå stereoanlegget så går jo ikkje mp3 ideen...

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Det er ikke så vanskelig Worse!

Idag findes det små, søte såkallte webkameras som kan brukes til så mangt. Bland annet kan de kobles til PC-en, så installerer man de slik at de viser båtens VHF-apparat som en da kan se på PC-skjermen :yesnod: Vips: en film fra VHF-en

Jeg kjøpte en billig Sony bilstereo med AUX i fronten. Fungerte fint med PCn som DVD spiller (Madagascar gikk flere ganger når det regnet)...

Kanskje denne kunne vært noe? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317724 895 spenn

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Har en gammel JVC CD spiller med Aux inn i front (antagelig ment for CD skifter?). Minijack til minijack fra lappetoppen eller iPod funker glimrende. (Forøvrig fått veldig sans for WinAmp sin MusicMagic funksjon som krever pc). Siden jeg for tiden bor i båten har jeg i kjedsomhet også begynt å se litt DVDer på laptopen. Blir brukbart med lyd gjennom stereoen.

Og med en svakt lysende parafinlampe blir det rent koselig...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...