DWC Startet 19.November.2006 Link til dette innlegget Startet 19.November.2006 Er det noen som har koblet det eksisterende stereoanlegget i båten til pc`en i båten så en kan spille musikk fra pc`en Må en ha noe spessielt? Er det i tilfelle vanskelig? Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Det finnes bilstereo med usb i front. Da er det ihvertfall ikke noen problem. kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
OT-flyktning Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Det er jeg ikke sikker på. USB-kontakten er vel til å koble til en minnepen med musikk. Hvis PC'en for radioen ser ut som en minnepen, så kan det gå. Normalt trenger du vel en "Auxiliary In" som det heter på nynorsk. Da kan du koble til alle lydkilder. Også lydutgangen til PC'en Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Eg har mini jack Aux-inngong i fronten på min cd-spelar, der går det sikkert ann å kople til lydkortet til dataen eller noko slikt. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Hanne_V Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Det er jeg ikke sikker på Mulig, jeg har ikke prøvd. Det er nok mulig det er bedre med minijack. kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
p.aas Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Har gjort det og det er vedlig enkelt dersom du har en aux inngang eller tilsvarende på stereo'n. Standard kabel fåes hos Biltema og tilsvarende. En kontakt som plugges inn i pc'n høytaler utgang og 2 kontakter som plukkes inn i kontaktene på stereo'n inngang. Praktisk så slipper man mange CD plater i båten Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Eller fyll opp PCèn med MP3 filer så slipper du å bruke Stereoen Sitér dette innlegget Link to post
oleandreas Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Eller fyll opp PCèn med MP3 filer så slipper du å bruke Stereoen Ja, forskjellen på lydkvalitet er jo knapt merkbar. Jeg vil anta at enkelte a cd-spillere med usb-inngang takler at en PC kobles rett i, men det vanlige er vel at de er kompatible med usb-disker og iPods. Var jeg deg ville jeg kjøpt med en flash-basert mp3-spiller, og koblet den til stereoanlegget. Det er egentlig ikke noe gunstig å ha en pc stående på (og lese fra harddisken) hele tiden under fart, spesiellt ikke om du har mye vibrasjoner i båten. Det er i mange tilfeller enklere å sikre en mp3spiller mot sjøsprøyt/regn osv. Dessuten koster en slik i dag et par hundrelapper, og det blir da mye billigere å ødelegge en slik i forhold til en PC. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 (redigert) Var jeg deg ville jeg kjøpt med en flash-basert mp3-spiller Er heilt einig, dette har eg gjort i heile sommar. Har ein harddisk-basert mp3 spelar på 20 GB, eg slit faktisk med å fylle den opp Men dersom meininga var å til dømes vise film på dataen med litt god lyd frå stereoanlegget så går jo ikkje mp3 ideen... Redigert 19.November.2006 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
DWC Svart 19.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Takk for alle gode svar Det stemmer "sinten" meningen er å se filmer både fra dvd og vhf Er det noen som vet navn på noen radio/cd spiller som kan lett kobles til pc`en? Prisen har ikke noe å si Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 (redigert) filmer både fra dvd og vhf Noe må ha gått meg hus forbi. Jeg trodde DSC var det store på vhf'en, kan du se filmer på den også, nå? Redigert 19.November.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Jens_P Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Hva med en FM-sender ala det som finnes til MP3-spillere. En med 3,5mm jackplugg kan kobles til PC. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
OT-flyktning Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Det er ikke så vanskelig Worse! Idag findes det små, søte såkallte webkameras som kan brukes til så mangt. Bland annet kan de kobles til PC-en, så installerer man de slik at de viser båtens VHF-apparat som en da kan se på PC-skjermen Vips: en film fra VHF-en Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 19.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Beklager jeg mente fra videospiller ikke vhf sånn går det når en ser på tv samtidig som en skriver på pc Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Beklager jeg mente fra videospiller ikke vhf sånn går det når en ser på tv samtidig som en skriver på pc Ordet du leter etter er VHS. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Astor Svart 19.November.2006 Link til dette innlegget Svart 19.November.2006 Jeg har en JVC bilradio med DAB. DEn har separat ut- og inngang. Her kan man koble inn på "LINE-INN". Bruker den på min mp3-spiller. Slipper derfor å dra på en haug med CDer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Windy37GM Svart 20.November.2006 Link til dette innlegget Svart 20.November.2006 (redigert) Jeg kjøpte en billig Sony bilstereo med AUX i fronten. Fungerte fint med PCn som DVD spiller (Madagascar gikk flere ganger når det regnet)... Kanskje denne kunne vært noe? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317724 895 spenn Joda310 Redigert 20.November.2006 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Sinten Svart 20.November.2006 Link til dette innlegget Svart 20.November.2006 Jeg kjøpte en billig Sony bilstereo med AUX i fronten.... Kanskje denne kunne vært noe? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317724 895 spenn Joda310 Har akkurat same sort sjølv, funker ypperlig i lag med mp3 spelar, billig var den og. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Nefertiti Svart 20.November.2006 Link til dette innlegget Svart 20.November.2006 Har en gammel JVC CD spiller med Aux inn i front (antagelig ment for CD skifter?). Minijack til minijack fra lappetoppen eller iPod funker glimrende. (Forøvrig fått veldig sans for WinAmp sin MusicMagic funksjon som krever pc). Siden jeg for tiden bor i båten har jeg i kjedsomhet også begynt å se litt DVDer på laptopen. Blir brukbart med lyd gjennom stereoen. Og med en svakt lysende parafinlampe blir det rent koselig... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.