Spinner Startet 19.November.2006 Del på Facebook Startet 19.November.2006 På min tilårskomne snekke er det diverse syrefaste detaljer som er løse fordi skruene ikke har feste i glassfiberen. Skyldes vel at tidligere eier har dratt til litt for hardt, eller rett og slett belastning gjennom 20 år. Hvilket "stoff" er best egnet til å fylle disse hullene, og samtidig gi feste for nye skruer? Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
roesok Svart 19.November.2006 Del på Facebook Svart 19.November.2006 På min tilårskomne snekke er det diverse syrefaste detaljer som er løse fordi skruene ikke har feste i glassfiberen. Skyldes vel at tidligere eier har dratt til litt for hardt, eller rett og slett belastning gjennom 20 år. Hvilket "stoff" er best egnet til å fylle disse hullene, og samtidig gi feste for nye skruer? Det er vel noe som heter stålplast? Ellers finnes det vel en del forskjellig reparasjonssett f.eks. har Jotun noe som heter Penguin EpoxySparkel; uten at jeg har noe erfaring med det. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
torbit Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Kommer du til fra "baksiden"? I såfall ville jeg plaste fast ca. 15 mm vannfast X-finér med epoxy og bruke gjennomgående syrefaste mutterskruer med en god underlagsskive. Bruk filler i epoxyen slik at den får "majoneskonsistens" så renner den ikke bort før den får herdet. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Jeg ble anbefalt Aralditt lim. Du tar noe av dette på skruen og monterer skruen uten å bruke for mye kraft. Lar det tørke et døgn og så etterstrammer. Skal holde det. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
MB Keila Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Jeg ville brukt det samme som er der fra før av. Først bore litt større hull og så bare fylle nedi med polyester. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Lar det tørke et døgn og så etterstrammer. Etterstrammingen etter ett døgn er oppskriften på hvordan det det IKKE blir bra! Du er dømt til å få lekkasjer hvis du gjør dette! Rens hullet for gammel drit, bruk gjerne et litt stort bor, så veggene i hullet blir renset. Fyll i epoksy, Araldit el.l. La tørke. Bor opp med et bor med diameter lik INDRE diameter på skruen, og skru fast. Det beste er imidlertid å bruke gjennomgående skruer, som andre har nevnt tidligere. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Walter_S Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Eneste saliggjørende i slike tilfeller er å legge en syrefast plate (formklippt og borret) med større diameter enn flensen på dekk, på bak- (under-)-siden og borre opp til gjennomgående bolter. Til slutt Sikaflex ved montering for å unngå lekkasjer. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.