steinara Startet 20.November.2006 Link til dette innlegget Startet 20.November.2006 Kan noen hjelpe meg med å fortelle ka som er forskjell på disse to drev typene DP-S og DP -E ? begge to har utveksling 1,95:1. Drevene står montert på kad 32 Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 20.November.2006 Link til dette innlegget Svart 20.November.2006 DP-S = singelprop DP-E = duoprop Synes å huske det fra min tid som KAD32 eier (men er ikke helt sikker) Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 20.November.2006 Link til dette innlegget Svart 20.November.2006 (redigert) DP forteller at det er et duopropdrev (DuoProp). Den siste bokstaven indikerer hvor langt man er kommet i modellrekken, man jobber seg gjennom alfabetet. Unntaket er "S", dette drevet er basert på det gamle OMC Cobra-drevet VP kjøpte og videreutviklet, (SX er single-prop utgaven av dette) Redigert 21.November.2006 av sumo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 20.November.2006 Link til dette innlegget Svart 20.November.2006 (redigert) DP-S er i hvert fall duopropp, hadde et slikt selv. Dette er et drev som opprinnelig kommer i fra OMC. Samme drevet heter SX med single propp... Om det var volvo eller OMC som stod bak DP-S versjonen av drevet vet jeg ikke. Redigert 20.November.2006 av Hydrox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 21.November.2006 Link til dette innlegget Svart 21.November.2006 (redigert) DP-E er vel det som i dag heter DP-H. Ble erstattet i '04 tror jeg..? Satt på KAD43 og 41 o.l. Men så er det jo DP-G/DPX på KAD300 og 44 i mellom der igjen, bare for å forvirre totalt, der ble vel DP-E for svakt igjen. DP-S er også duoprop, men med en lettere spec. en DP-H. DP-S er vel på D3-serien, mens DP-H er fra D4 og oppover. I tillegg komer DP-R som er et "racing-light" drev for høyere hastigheter. Det leveres visst kun til D6. Redigert 21.November.2006 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.