Jump to content

ønsker rengjørings tips!

kortvarig(båt)håpløs

Recommended Posts

i går ble fristen igjen for stor, under dekke av og ta med bikkja på en laaaaang joggetur! Satte jeg kursen for og kikke på en snerten liten båt som ligger på finn.no

Selger bor utenlands, og selger derfor! Selger var heller ikkke hjemme når båten ble tatt opp og satt inn for vinterlagring, noe som medførte at den ikke ble skikkelig vasket og rengjort for groe.

båten står innendørs lagret uten mulighet for vann(eventuelt kanner). noen som har tips til hvordan den kan rengjøres nå mens den står inne? Båten er ikke stoffet. Varmt vinteropplag følger nemlig med i prisen og det hadde vært herlig og ha en ny shinet båt til sessongen!

Redigert av wellcraft23 (see edit history)
..... under dekke av og ta med bikkja på en laaaaang joggetur........

...... ikke ble skikkelig vasket og rengjort for groe.

.... uten mulighet for vann(eventuelt kanner).

Du ser det straffer seg å "lure" seg til "hemmelige møter med ukjent, mystisk dame".......... :lol:

Vel, wellcraft23 - å gjøre rent uten vann blir problematisk - men det vet du jo allerede fra før, ikke sant?

Da har du nok ingen annen mulighet enn å ty til god, gammeldags "ellbow-grease", som gamle cowboy'er ville si. Altså, rett-og-slett manuellt arbeide, håndvask og bære kanner med vann. En stor stålsparkel og skrape, skrape, skrape - for så å vaske, vaske, vaske.......

Ikke akkurat fristende - du skriver jo ikke hvor store flater som skal rengjøres - men mye svette, blod og tårer.

Men så blir du jo kjent med båten, da! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Problemet her er vel kanskje at du står i en oppvarmet hall. Det betyr at mange har betalt i dyre dommer for å stå der, og det er da kanskje ikke sikkert de er interessert i at nabobåten støver og "griser" der inne??

Jeg fikk beskjed da jeg spurte om det var mulig å jobbe med båten mens den sto inne. Svaret var at jeg kunne gjøre bare ting som ikke støvet eller griset til på andre måter. Jeg valgte da og stå ute!!

Du får også noe som heter rengjørings voks på Biltema. Denne har jeg god erfaring med. Har brukt den uten først å vaske, men det er klart at båten ikke da har vært VELDIG skitten. Er den det, tror jeg det ikke er særlig lurt å gni for mye på dette.

Har du mulighet for å få båten ut av hallen en periode når det er varmegrader ute, ville jeg nok prøvd å spylt av det verste. Så ville jeg fortsatt behandlingen med voks inne.

Redigert av "Mathilde" (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...