kevin.glover@imr.no Startet 20.November.2006 Del på Facebook Startet 20.November.2006 Hei, Skal kjøper en brukt mesan i Ålesund men den skal ned til bergen (der jeg hører til). Et par punk i den forbindelse. 1. Ståler jeg på det selgeren sier angående tilstand ellers synes folk at jeg burde inspisere den? Fyren er gammalt og sikkert ikke på nettet for å sende digital bilder som hadde vært ok. Det er viktig å prsisere at jeg tok kontakt med vedkommende som er en tidligere eier av fartøyet og sitter på den mesanen. 2. Hva er den billigeste og tryggeste måten å frakte den nede til Bergen? Den er sikkert 2-2.8m lang og 30-50cm diameter (sammenlagt). Vekt 25-40kg??? Pris? HJELP! Kevin Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Kan jo være noen her som kan ta en titt for deg. Og den får du sikkert sendt med en lastebil, det går vel noen den strekningen vil jeg tro. Evt. med båt, men jeg har ikke navn på noen på den kanten av landet. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Hei denne pakken går vel i posten tenker jeg men du må betale ekstra for lengden på pakken, du finner sikkert priser på www.posten.no sist jeg fikk en slik lang pakke måtte jeg betale ca.dobbelt av prisen på en Norgespakke Sitér dette innlegget Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 20.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2006 Hei, Tja, det var en god ide. Noen her som har lyst til å kikke på en mesan (lov å prøve..) og eller kommer til å kjøre fra Ålesund til Bergen i det neste 1-2 uker og har plass Mesanen ligge på Kjerstad litt nord for Ålesund, men kan sikker fraktes til Ålesund sentrum av forrige eier. Ellers har noen forslag om hvilken frakt bedrift er best her? Kevin Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Vi har jo vennetjenesten, ta en titt og se om det er noen i distriktet. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Kjerstad ligger vel på Lepsøy/ Nordøyane. Vil ta en 3-4 timer i fra Ålesund inkl. ferge T/R. Hurtigruta går til Bergen hver dag ( Norlines) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Gas Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 (redigert) Ta en tlf til Emdal Transport AS (Straumgjerde/Sykkylven) kjører fast på Bergen,prisnivået er for meg ukjent,men du får nok en fast pris på dette og du henter den på terminal i Bergen http://www.emdal.no/ Redigert 20.November.2006 av GAS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stolmen Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Skulle du ha nåken til å sjå på den mesanen so ken eg gjere det... Er her i Ålesund i vekene å mykje også helgane så d skulle nok late seg gjere... Sitér dette innlegget Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 21.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2006 Hei, Takker for bra respons. Takker også for tilbud om besiktelse - det var snilt Stolmen. Desverre snakket jeg med vedkommende på telefon i går, og han har bestemt seg at han og broren (som er medeier) ikke "gidder" alt maset om å selge den likevel... Skjønner ikke helt hva han skal med en mesan spesial lagt for skuten min i naustet sitt, den har vært der i 4 år allerede og han få nok ikke solgt den høyere en den prisen jeg ofret ham. Men men. Alt i alt var dette en merkelig fyr Få bare sette i gang å bygge en helt ny mesan til skuten fordi å få takk i en brukt som passer til båten min har visst seg å være totalt umulig. Takker likevel for hjelpen folkens, Kevin Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Møringene er rare Sitér dette innlegget Link to post
Bams Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Møringene er rare Sunnmøringer er litt merkelige ja. Men de fra nordmøre derimot... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Få bare sette i gang å bygge en helt ny mesan til skuten fordi å få takk i en brukt som passer til båten min har visst seg å være totalt umulig. Neida. Ta med deg penger og en flaske fin cognac og reis og hent mesanen. Møringer er like lite som andre immune mot cognac'ens overtalelsesevne. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
rogeri Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Svært enig med Worses forslag, men hvis dette ikke går så sørg for å få tatt en målskisse av "orginalen". Det er av STOR betydning at du får den riktige størrelsen når du først setter igang! (Hvorfor ikke ta turen på egen kjøl? Det vil jo være et godt kjøpsargument i seg selv, kombinert med Cognacens evne til å få omgivelsene mere samarbeidsvillige) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Hvis du må lage en ny så kan du lage alt, til og med seilet i aluminium. Det var en skøyte her som hadde det. Mesanseilet stod jo oppe bestandig da. Sitér dette innlegget Link to post
Vågen Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Min kunnskap om eldre øy-innvånere rundt Ålesund tilsier at Cognac-trikset enten medfører at du får med deg mesanen gratis, eller at tilbudet blir opptatt såvidt fornærmende at gamlingen sender deg gråtende på dør mens han fortviler over at han nesten solgte noe til en som "held på med drikk!" Kristeligheten tar av og til litt underlige former rundt her... (har ingen ting mot avholdsfolk jeg, i prinsippet, men noen individer av arten kan med god samvittighet kalles fanatiske) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.