Jump to content

Frakt av mesan Ålesund - Bergen - HVORDAN?

kevin.glover@imr.no

Recommended Posts

Hei,

Skal kjøper en brukt mesan i Ålesund men den skal ned til bergen (der jeg hører til). Et par punk i den forbindelse.

1. Ståler jeg på det selgeren sier angående tilstand ellers synes folk at jeg burde inspisere den? Fyren er gammalt og sikkert ikke på nettet for å sende digital bilder som hadde vært ok. Det er viktig å prsisere at jeg tok kontakt med vedkommende som er en tidligere eier av fartøyet og sitter på den mesanen.

2. Hva er den billigeste og tryggeste måten å frakte den nede til Bergen? Den er sikkert 2-2.8m lang og 30-50cm diameter (sammenlagt). Vekt 25-40kg??? Pris?

HJELP!

Kevin

Hei,

Tja, det var en god ide. Noen her som har lyst til å kikke på en mesan (lov å prøve..) og eller kommer til å kjøre fra Ålesund til Bergen i det neste 1-2 uker og har plass :smiley:

Mesanen ligge på Kjerstad litt nord for Ålesund, men kan sikker fraktes til Ålesund sentrum av forrige eier.

Ellers har noen forslag om hvilken frakt bedrift er best her?

Kevin

Hei,

Takker for bra respons. Takker også for tilbud om besiktelse - det var snilt Stolmen.

Desverre snakket jeg med vedkommende på telefon i går, og han har bestemt seg at han og broren (som er medeier) ikke "gidder" alt maset om å selge den likevel...

Skjønner ikke helt hva han skal med en mesan spesial lagt for skuten min i naustet sitt, den har vært der i 4 år allerede og han få nok ikke solgt den høyere en den prisen jeg ofret ham. Men men. Alt i alt var dette en merkelig fyr :crazy:

Få bare sette i gang å bygge en helt ny mesan til skuten fordi å få takk i en brukt som passer til båten min har visst seg å være totalt umulig.

Takker likevel for hjelpen folkens, :cheers:

Kevin

Få bare sette i gang å bygge en helt ny mesan til skuten fordi å få takk i en brukt som passer til båten min har visst seg å være totalt umulig.

Neida. Ta med deg penger og en flaske fin cognac og reis og hent mesanen. Møringer er like lite som andre immune mot cognac'ens overtalelsesevne.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Svært enig med Worses forslag, men hvis dette ikke går så sørg for å få tatt en målskisse av "orginalen". Det er av STOR betydning at du får den riktige størrelsen når du først setter igang!

(Hvorfor ikke ta turen på egen kjøl? Det vil jo være et godt kjøpsargument i seg selv, kombinert med Cognacens evne til å få omgivelsene mere samarbeidsvillige) :wink:

Min kunnskap om eldre øy-innvånere rundt Ålesund tilsier at Cognac-trikset enten medfører at du får med deg mesanen gratis, eller at tilbudet blir opptatt såvidt fornærmende at gamlingen sender deg gråtende på dør mens han fortviler over at han nesten solgte noe til en som "held på med drikk!" :cheers::lol:

Kristeligheten tar av og til litt underlige former rundt her...

(har ingen ting mot avholdsfolk jeg, i prinsippet, men noen individer av arten kan med god samvittighet kalles fanatiske)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...