Jump to content

Draco logo, hvilken font?


draco2300

Recommended Posts

Kan du laste opp et bilde?

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Finner ingen info om logoen, men det ser ut som Microgramma Bold Extended fra Linotype (Aldo Novarese). Kan så klart være en av hundre varianter...

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Forslag:

Gå ned i havna og ta et bilde av en logo. Fotografer mest mulig forfra. Så måler du høyde og bredde. Print ut og ta med alt sammen til et firma som driver med bilreklame. De har et par tusen fonter å velge fra, og finner sikkert en som er lik. Evt. kan de strekke og dra litt i en som ligner. Bør ikke ta lang tid hvis de kan jobben sin.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hva med Profilia da, de har jo noen finter på nettet, men flere finnes sikkert

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det nærmeste som Adobe har, er Eurostile Bold:

draco.jpg

 

Hvis ikke dette er godt nok, kan du ta foto mid digitalkamera av logoen (rett på, ikke i vinkel som her) og levere bildet til noen som lager båtnavn.

 

Hvis bildet her i tråden har feil A, så er det ikke denne fonten. Jeg synes jeg kan huske en DRACO-A med en annen A, omtrent som en U opp ned med en strek. Da må du finne en annen båt å ta bilde av.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Link to post
Share on other sites

- Hvis ikke det er såkalte "tegnede" bokstaver, da - dvs bokstavene er laget spesielt for logoen. Dette er veldig utbredt innen firmaprofilering - f. eks "RANA", "YAMAHA" , MERCURY"... Disse følger ingen font...

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Viktig at du passer på å få logo med riktig a i navnet.

 

Har sett flere båter med feil a.

 

Jeg mener( håper jeg har rett) at bildet fra den første logoen i tråden her er feil.

 

Det neste bildet har imidlertid riktig logo.

 

Håper dere forstod dette.

 

 

Jepp, -du har rett hvis det første bildet er en kopi er det ikke Linotype-fonten som brukes i logoen, og ikke vanlige Eurostile-snitt heller. Logoen ser konstruert ut, og de PDFene som ligger i filarkivet er scannede versjoner uten original vektorversjon av logo. Tipper det aller enkleste er å kontakte Windy i Arendal og spørre pent om å få en Vektorversjon av logoen tilsendt (PDF eller AI-fil). Jeg kan godt sette opp denne klar til trykk / kutting / stansing hvis noen sender meg original i vektorformat :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...