Jump to content

hurrycane 470, hva har dere å si?

enis

Recommended Posts

Har en kamerat som hadde en slik med 55 hk og standard propell, gjorde ca 40 knop. Prøvde senere med 90 hk, og mener han nærmet seg 50 knop. Med 55 hk var båten veldig leken, og føles kjempe trygg, man kunne ha full gass og vrenge rattet fullt over uten at det var noen fare. Med 90 hk måtte man passe seg mere, båten ble mer "nervøs". Vi hadde kjempe mye moro med den båten! Ble imponert mer enn en gang av sjøegenskapene!

Har hatt en 470 med 50 hester på. stabil og grei på flatt vann. gikk 37 knop med ny propell(målt med gps) Ikke noe særlig båt i bølger. "Dekket" fremme var alt for tynt støpt (ihvertfall på min) litt bølger og hele dekket "hoppet". Elendig båt og stoppe med, må bruke veldig lang tid på å rdusere farten med, da den er så lav bak at hekkbølgene fosser inn. når den ligger fortøyd har den all vekt bak(motor, bensintank og batteri), ligger konstant med motorfestet i vann. Knall morro båt, men ikke noe annet. ikke noe særlig byggekvalitet.

Affe

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

• 6 år senere...

Jeg har en hurrycane 470 1992 modell med en mercury 90hk rekke 6. båten er utrolig god i sjøen og er lett å kontrolere vist det ikke er så mye bølger... med min motor som er rekke 6. går båten i 60 knop. har 22 tommer turbo propell så gjir litt ekstra guff ;) men poenget er. utrolig gøy båt og kjøre og du bare må! prøve båten med en rekke 6.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...