enis Startet 21.November.2006 Link til dette innlegget Startet 21.November.2006 som overskriften sier, hva har dere å si om hurrycane 470.. . tenker å slenge en 60 hk og cleaver, noen som hvet hvor fort det kommer til å gå? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 21.November.2006 Link til dette innlegget Svart 21.November.2006 Da har jeg å si at det er gøy!! Mitt første møte med båt og vann. Brodern kjøpte en slik i 86 eller deromkring. Utrolig bra skrog med stort fartspotensiale. Føltes veldig trygg, og var lett å få ut av vannet.... Du verden som jeg kunne tenkt meg en tur i en Hurricane 470 GT igjen!! Sitér dette innlegget Link to post
enis Svart 21.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2006 ja, det høres ikke dårlig ut :) ... hvordan er den på bølger? elsker å håppe.. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 21.November.2006 Link til dette innlegget Svart 21.November.2006 mener og huske en kar som hadde en slik med 150 hk på hekken, og eier sto på vannski bak og dro båten helt rundt , vart dyrt med skifte av alt elektriske på motor.. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 21.November.2006 Link til dette innlegget Svart 21.November.2006 Slik jeg husker det (er jo noen år siden) er den helt super å hoppe med. Tror du får veldig mye moro og trygge egenskaper med en 70 hester bakpå. Husker ikke hva den var godkjent med, men den tåler nok noe mer. Vi hadde en 55 hester Yamaha, og makset på 44 knop med fartspropell. Byttet propell til hverdagskjøring og vannski. Sitér dette innlegget Link to post
Mackser Svart 21.November.2006 Link til dette innlegget Svart 21.November.2006 Har en kamerat som hadde en slik med 55 hk og standard propell, gjorde ca 40 knop. Prøvde senere med 90 hk, og mener han nærmet seg 50 knop. Med 55 hk var båten veldig leken, og føles kjempe trygg, man kunne ha full gass og vrenge rattet fullt over uten at det var noen fare. Med 90 hk måtte man passe seg mere, båten ble mer "nervøs". Vi hadde kjempe mye moro med den båten! Ble imponert mer enn en gang av sjøegenskapene! Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 22.November.2006 Link til dette innlegget Svart 22.November.2006 den båten er fantastisk vakker med en merc rekke 6 bakpå.... har vært så heldig å oppleve det engang. Har ikke ide om fart annet en jag sikkert ikke hadde tørt det nå Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
M/B Shanty Svart 22.November.2006 Link til dette innlegget Svart 22.November.2006 Har hatt en 470 med 50 hester på. stabil og grei på flatt vann. gikk 37 knop med ny propell(målt med gps) Ikke noe særlig båt i bølger. "Dekket" fremme var alt for tynt støpt (ihvertfall på min) litt bølger og hele dekket "hoppet". Elendig båt og stoppe med, må bruke veldig lang tid på å rdusere farten med, da den er så lav bak at hekkbølgene fosser inn. når den ligger fortøyd har den all vekt bak(motor, bensintank og batteri), ligger konstant med motorfestet i vann. Knall morro båt, men ikke noe annet. ikke noe særlig byggekvalitet. Affe Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Hurrycano 470 Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Jeg har en hurrycane 470 1992 modell med en mercury 90hk rekke 6. båten er utrolig god i sjøen og er lett å kontrolere vist det ikke er så mye bølger... med min motor som er rekke 6. går båten i 60 knop. har 22 tommer turbo propell så gjir litt ekstra guff ;) men poenget er. utrolig gøy båt og kjøre og du bare må! prøve båten med en rekke 6. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 Legg ut bilde:) alle båter, spesielt små med rekke6 er flott!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lars K Svart 3.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2013 At den gjør 60 knop med 90 hk rekkesekser synes jeg hørtes noe drøyt ut,er dette målt med gps? En kamerat hadde en 470 med Yamaha 90 og den gjorde 47 gps knop med 22" stålpropell... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.