Jump to content

Redningsdrakt, FCO Aqua Survival Suit Mk. 84

Sydvesten

Recommended Posts

Driver og investerer i litt redningssutstyr til Stauden II og kom over denne drakten på finn.no Er det noen kjenner til disse draktene og om de er brukende for "innaskjærsseilas" Tenker mest på vår og høstbruk. Det er ikke snakk om noen nordsjøkryssinger eller det som værre er.

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Skulle ikke forundre meg om det der er spurv og kanoner. I hvert fall hvis du mener å ha på seg under seilas, så tror jeg ikke det er særlig behagelig. Da ville jeg heller satset på en sånn flytedress til rundt tusenlappen. Er som å ha på seg en vanlig kjeledress omtrent.

Men, det er klart at dersom det virkelig drar seg til og du må gå i lettbåten eller i vannet, så er nok dette bedre egnet med 0-5 grader i vannet.

mvh tuffff

De så jo greie ut de. Men blir de en falsk trygghet? Det tar tid å få på seg en tørrdrakt, og du har ikke så mye tid tilgjengelig hvis båten synker under bena på deg, eller det er brann ombord. Hvis du har tid til å få på deg en slik, har du kanskje tid til å ta båten inn til nærmeste holme også?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Ser ikke for meg å bruke den under vanlig seilas, den blir kun hentet frem om forholdene skulle tilsi at det kan bli nødvendig å bruke den. Da er det nummeret før resten av redningsutstyret klargjøres.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ser ikke for meg å bruke den under vanlig seilas, den blir kun hentet frem om forholdene skulle tilsi at det kan bli nødvendig å bruke den. Da er det nummeret før resten av redningsutstyret klargjøres.

Den typen dress bruker vi offshore som reservedresser ved livbåtstasjonene. Bra dresser.

Innaskjærs seilas sa du... da burde du ha søkt havn lenge før det blir nødvendig å trekke i overlevelses drakt.

Men slike er kjekke å ha ved havkryssing.

Kjøp deg heller en flytedress a'la Fladen-dress, de er litt mer anvendelige og holder deg varm og tørr.

Dessuten har de lommer til å ha briller etc i når du sitter ute.

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...