Jump to content

Størrelse på mesan sail - gidder noen å samle dimensjoner?

kevin.glover@imr.no

Recommended Posts

Hei,

Skal lage en mesan til min skute på 48 fots men vet ikke hvor stor den burde være.

Har brukt nettet i flere timer, ringt rundt til de som lager mesan osv osv - men kommer ikke videre med målene.

Jeg tror nok at jeg burde har nederste bommen på c. 2.3-2.7m, og den siden som går langs mastet blir 2.75m ut i fra målet på selv mastet.

Er det noen her som bor i nærheten av en skøyte på 40-60 fots som kunne tatt mål på nederste bommen og eller mesan høyde på fremmerste delen mot mastet? Eller tatt en estimat av den i verste fall?

Eller har noen en mening om hvor stor den skal være eller hvem jeg kunne snakket med?

Kevin

Send en im til emilskj han er vistnok medlem i et fartøylag som holder på med det samme som du

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Kvitstein, med den båten du har, ville jeg helt klart ha satset på det estetiske. Den båten du har er så vakker at en hver annen måte å håndtere det på blir helt feil i mitt hode.

Jeg anbefaler deg å ta en kikk på fotos av båter i din klasse, f. eks vil du finne noen på dette forumet som kan gi deg en idè....

LA3939 har endret brukernavn

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...