Jump to content

Leie båt i Thailand

Xtian

Recommended Posts

Hei,

vi skal til Phuket i Thailand (Fruen, Barnet og jeg), og kommer til å bo på samme hotell som fruens bror m/samboer. Der finnes saltvann, skjærgård og forhåpentligvis vind, så vi må jo seile minst en av dagene. Så jeg lurer på hvilke erfaringer folk her har med båtleie der. Har kommet over Sailing Thailand som ser seriøse ut og som har noen greie båter i flåten sin, noen som har konkret erfaring med disse?

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Nei, men misunner deg turen til Phuket :lol:

Var på ingen måte meningen å vekke misunnelse. Har ikke vært i Thailand før, men gleder meg til god og spennende mat, sol, vann og strand i et nytt og spennende land :smiley: .

Men grunnen til at jeg spør er at Sailing Thailand selvsagt ikke er interessert i å reservere en båt for oss bare på bakgrunn av et par e-mail fra en tvilsom chello-konto; de vil ha 50% forhåndsbetaling også. Det er jo forsåvidt forståelig, men jeg kjenner jo ikke så godt til hverken utleiefirmaet eller forholdene i Thailand, og kunne godt trengt litt gode råd.

Men jeg fant firmaet gjennom offisielle turistnettsteder fra Thailand, så jeg regner som sagt med at de er seriøse og ikke lurer oss, og jeg har ikke inntrykk av at lureri er noe utbredt der. Lover å komme tilbake med en liten "reportasje" når vi er tilbake.

Christian 8-)

http://www.sunsail.eu/

Disse er også representert i Phuket. Fin plass men det er stor forskjell på flo og fjære der.

Når skal dere nedover?

Drar nedover på onsdag. Kikket litt på sunsail, men de hadde stort sett veldig "charterpregete" båter av den typen med skjøtet på taket og ratt selv på båter < 35 fot. Mulig endel liker dette, men er ikke helt etter min smak. Har planlagt å kun å seile dagstur, og det ser ikke ut til at de legger opp til dette. Men takk for tipset, i hvert fall :cheers:

Hvor på Phuket ligger hotellet deres?

Surin beach, heter det visst der vi skal.

Christian 8-)

OK, vi var de første gjestene på Surin Beach Resort i 2003. Da var det helt nytt. Regner med at det er der dere skal bo da det ikke er andre charterhotell på Surin Beach hvsi det ikke er bygget noen i det siste.

Hotellet er veldig bra. Det er svenker som eide/eier det.

Her er det fint å slappe av :wink: :

Poolbari.JPG

Det blåser ofte bra i Thailand. Mitt råd er:

- Ta en tur og sjekk forholdene selv.

- Ikke kjøp pakketur med for myer inkludert. Det er lett å ta seg frem selv i T.

- Ikker glem en tur nordover i landet også. I Chiangmai er folkene hyggeligst, maten best og jentene penest.

De som måtte befinne seg i nærheten er hjertelig velkomne til å besøke Poon og meg i Chiangmai. Send en IM først og sjekk i tilfelle om vi er tilstede. For tiden oppholder vi oss mest i Norge, men tar en lang ferie i Chiangmai nå og da. Reiser om en uke og blir til ut i januar. Hva med et nyttårsparty på "plantasjen" vår.

Dsc00008smallsmall.jpg

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...