Batdilla Startet 26.Oktober.2003 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2003 Ser mange har sansen for Berserk programmene. I tilfelle ikke alle vet det, tenkte jeg å nevne at hvis man kjøper Berserk boka "Berserk i Atlantis Antarktis", følger det med en DVD hvor filmen ligger. I nyeste Praktisk Båtliv står det en helsides annonse om dette. Dette er fra den første turen, altså turen før Alex Rosén var med. Boka bestilles fra redaksjonen i Praktisk Båtliv og koster kr 298,-. Bestilles via tlf. 6676 4950, fax. 6676 4951 eller mail nina@seilas.no. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 26.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2003 "Berserk i Atlantis",Eg visste at den første «Berserk» gjekk ned, men ikkje at det var ved Atlantis... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 26.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2003 Eg visste at den første «Berserk» gjekk ned, men ikkje at det var ved Atlantis.Upps! Jeg husker det skurret i bakhodet når fingerene skrev "Atlantis", men hjernen var opptatt med noe annet så fornuften var ikke tilstede. Det korrekte skal selvsagt være "Antarktis". Noen som har boken og som kan si noe om inneholdet på DVD'n? Sitér dette innlegget Link to post
Jamo Svart 26.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2003 Upps! Jeg husker det skurret i bakhodet når fingerene skrev "Atlantis", men hjernen var opptatt med noe annet så fornuften var ikke tilstede. Det korrekte skal selvsagt være "Antarktis". Noen som har boken og som kan si noe om inneholdet på DVD'n? Sitter å blar i boken nå, men har ikke dvd. Synes den første boka "Alene rundt Kapp Horn" var bedre. Anbefaler begge 2 Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2003 Trodde Berserk gikk ned i nærheten av Argentina eller husker jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
Seilinor Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Hvis noen lurer på hvor Berserk II befinner seg. så vet jeg det. Den står på land på Skattøra Marina i Tromsø. Den vinner nok ingen skjønnhets konkurranse, men ser rimelig sjøsterk ut med sine 2 ror og 2 motorer, samt tykk x finer skrudd utenpå de store vinduene i overbygget. Jeg tror nok mannskapet (skipperen) hadde bedre kontroll på Svalbardturen enn det kunne virke på filmen nettopp sendt på NRK. Snakket med skipperen både før start og etter turen til Svalbard. På meg virket han rimelig seriøs. I tillegg til lang seilererfaring, driver han med dykking som jobb. Kanskje blir det tur til Russland til sommeren ? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Lite spørsmål. Jeg fikk ikke helt med meg dette med ror nr. 2. Er dette et vindror med påsatt rorkult? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Seilinor Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Ja, det ser ut som et slags vindror med egen rorkult. For de som interesserer seg for båten og mannskapet, vil jeg anbafale å kjøpe Svalbardposten nr. 42 utgitt 24 oktober. Der står det en lang artikkel i forbindlese med opptaket vist på NRK. Det er tydelig at vågal adferd ikke tillates ved Svalbard, men må legges til fastlands Norge eller andre steder i verden. Der kan eventyrere sette seg selv og andre i fare uten bøter og erstatningskrav. For mange som bor på Svalbard, er nok denne saken langt viktigere enn all verdes elendighet rundt omkring i verden. Siste ord er nok ikke sagt i denne saken. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Noen som har boken og som kan si noe om inneholdet på DVD'n?Har boken m/DVD. Kjøpte den som et pakketilbud på båtmessa i mars. DVDen er absolutt å anbefale - det er en del flotte scener, i tillegg til at historien er ganske utrolig. Å plukke med seg et mannskap bestående av 2 helt ukjente personer som aldri har seilt før, for å seile til Atlantis - unnskyld - Antarktis . Så begår den ene da også nærmest mytteri (eller forsøker i alle fall). Scenen da de møter et lite rødt cruiseskip og får satt ombord "mytteristen" mot at han skal skrelle poteter hele veien hjem er også ganske kostelig. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Jamo Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Trodde Berserk gikk ned i nærheten av Argentina eller husker jeg feil? Joda, like utenfor Porto Madryn Argentina Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 28.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2003 www.nordlys.no/nyheter/article774044.ece Hvor finnes utskrift av "naturlovene" Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2003 www.nordlys.no/nyheter/article774044.ece Hvor finnes utskrift av "naturlovene" Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Var på "multimediashow" med disse gutta (-amerikaneren) idag. Det var skikkelig artig og de skapte liv mens de viste video fra turen De driver å reiser rundt med disse showene og holder dem diverse steder. Om du får sjansen anbefaler jeg å ta en tur! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.