Jump to content

Kartplotter koblet sammen med flatskjerm

Sylvester

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med kartplottere uten skjerm som er koblet sammen med flatskjerm eventuelt med tv?

Seatronic har noen :Techmarine og Lorenz med 15 eller 17" skjerm, er det noen av dere som har disse? Seiwa har vel også en, men denne er noe dyrere.

Jeg tenkte jeg kunne slå 2 fluer i en smekk, tv og kartplotter i ett.

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Jeg har selv seilbåt og bruker derfor en vanntett plotter plassert på styrepidestallen.

Det er 10,4" plotteren til Techmarine. Den har samme software/menyer som den du tenker på.

Begge bruker CMAP Max Wide brikker.

Jeg kan bare kommentere funksjonaliteten til disse her, ikke skjermen.

Forutsatt at du ikke trenger vanntett skjerm blir det en rimelig løsning.

Men i tillegg til kontrollboks og skjerm må du kjøpe GPS antenne til ca. 1500.- Kr.

Med 15" eller 17" får du en stor god skjerm og et system du kan kople til radar, ekkolodd og AIS mottaker.

Menyene er greie og på norsk. Lett å betjene.

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Sylvester:

I tillegg til de to som du nevnte som bruker C-map brikker så har bl.a. Geonav en type som heter Multy som bruker Navionics kartbrikker.

Jeg bruker selv Laptop og en 15" skjerm m/innebygget TV-tuner. Er godt fornøyd med det opplegget. En ulempe kan imidertid være at en plottermodel uten skjerm er mer robust enn en en laptop. Tenker da på slag/rystelser og fuktighet.

Redigert av OLPI (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...