Sylvester Startet 26.November.2006 Link til dette innlegget Startet 26.November.2006 Er det noen som har erfaring med kartplottere uten skjerm som er koblet sammen med flatskjerm eventuelt med tv? Seatronic har noen :Techmarine og Lorenz med 15 eller 17" skjerm, er det noen av dere som har disse? Seiwa har vel også en, men denne er noe dyrere. Jeg tenkte jeg kunne slå 2 fluer i en smekk, tv og kartplotter i ett. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
eivindch Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Dette er en mulighet. Den er koblet til gammel laptop med SeaClear og en gammel TVbox (USB 1 - hakkete bilder og dårlig synkronisering mellom bilde og lyd - godt nok for meg når jeg er i båt). Jeg er kjempefornøyd med opplegget. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 26.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 INGEN FLERE Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
GeirT Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Jeg har selv seilbåt og bruker derfor en vanntett plotter plassert på styrepidestallen. Det er 10,4" plotteren til Techmarine. Den har samme software/menyer som den du tenker på. Begge bruker CMAP Max Wide brikker. Jeg kan bare kommentere funksjonaliteten til disse her, ikke skjermen. Forutsatt at du ikke trenger vanntett skjerm blir det en rimelig løsning. Men i tillegg til kontrollboks og skjerm må du kjøpe GPS antenne til ca. 1500.- Kr. Med 15" eller 17" får du en stor god skjerm og et system du kan kople til radar, ekkolodd og AIS mottaker. Menyene er greie og på norsk. Lett å betjene. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
olpi Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 (redigert) Sylvester: I tillegg til de to som du nevnte som bruker C-map brikker så har bl.a. Geonav en type som heter Multy som bruker Navionics kartbrikker. Jeg bruker selv Laptop og en 15" skjerm m/innebygget TV-tuner. Er godt fornøyd med det opplegget. En ulempe kan imidertid være at en plottermodel uten skjerm er mer robust enn en en laptop. Tenker da på slag/rystelser og fuktighet. Redigert 26.November.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Bare av nyskjerrighet; er det noen praktisk forskjell på c-map og bluechart? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Mix Svart 26.November.2006 Link til dette innlegget Svart 26.November.2006 Beste kart i 2006 ifølge NMEA er Navionics Platinum. Beste Navigasjons hjelpemiddel: Raymarine E120 kartplotter med Navionics Platinum Kart. Best in show :Raymarine - RayTech 6.0 navigasjon software. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Bare av nyskjerrighet; er det noen praktisk forskjell på c-map og bluechart? Bluechart er vel et rent Garmin produkt, men Navionics og C-map brukes av stort sett alle de andre. Jeg kjenner ikke spesielt godt til Bluechart så jeg kan ikke gi deg noe godt svar på ditt spørsmål. Sikkert noen som har bluechart her som kan svare deg bedre. Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Grei sammenlikning av de tre typene elektroniske kart i siste nr av båtliv (nr8-2006) Konklusjonen om hvilket som "er best" er ikke entydig her. Bra artikkel. Neste nr vil ha en test på plottere.... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Ser forøvrig at Navionics kunngjør at Navionics Platinum kart nå går ned 40% i pris ! Tydelig at Navionics er konkuranse drivende i markedet. Og det er bra ! De tvang jo C-map i kne da de lanserte XL3 kartene med 3dobbel dekning for samme pris. C-map ble nødt til å gjøre det samme. Dette er bra for oss forbrukere ! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.November.2006 Link til dette innlegget Svart 29.November.2006 Furuno har også en blackbox, dyr sak men kan fås billigere på ebay. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.