Jump to content

Går gps anntenne an og bruke på flere merker

Tallisman

Recommended Posts

Lurer på om det går an og bruke Garmin gps anntenne og koble til andre merker av kartplottere.Grunnen til att jeg spør er att anntennen som står i masten nå er koblet til en garmin gps uten kart men det som jeg ønsker nå er en kartplotter. har lite lyst og demontere anntennen som står i masten da den er proff lagt opp med skjult kabel skal jeg få til ett like fint opplegg med en annen anntenne hvil dette med føre masse arbeid med demontering av takplater og diverse så jeg hadde håpet på att jeg kunne beholde anntennen og kablen som er montert nå

Uten å vite hva slags kartplotter og hvilken modell Garmin GPS det er snakk om er det ikke mulig å svare på spørsmålet i det hele tatt. Det finnes kartplottere uten innebygget GPS som du kan koble sammen med din gamle Garmin og glemme problemet, og det finnes sikkert plottere som kan ta signaler fra ekstern GPS selv om de har en innebygget.

I noen tilfeller har kabelen til GPS-antennen kontakter i begge ender, og da er spørsmålet om du kan bruke den gamle antennekabelen til en ny antenne.

Et helt annet spørsmål er om GPS-antennen bør stå i masten i det hele tatt, men det kommer an på hva slags mast og båt dette er.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...