bella arrow fanatic:p Startet 26.Oktober.2003 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2003 Hei, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en billig bilstereo, ny eller brukt spiller ingen rolle.. Har noen noe erfaring med bilstereo i åpen båt?(skal ta den ut av båten nåt jeg ikke bruker den..) M.v.h boatman Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 26.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2003 De 4 stedene med mest omsetning av brukte elektriske artikler på nettet er: Finn.no - Torget, Hardware.no - Bruktmarked (Ikke så aktuell ifbm bilstereo), QXL.no - Elektriske artikler og GiBud.no - Mobil & elektriske art. Det burde kunne gå ann å finne noe på disse stedene. Ellers er det sikkert dedikerte bilsider med bruktmarked også på nettet, men slik har jeg aldri sett etter - bil interesserer meg like mye som fotball... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 26.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2003 Har noen noe erfaring med bilstereo i åpen båt?Vi hadde en tråd på dette tidligere:https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1045477474 Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Skal du ha med cd spiller får du de billigste for 999 kr på tilbud hos f.eks elkjøp. Hadde heller kjøpt billig og byttet hvert 5. år enn å kjøpe en dyr "marine" utgave. Ellers får man kjøpt diverse vanntette bokser å montere radio i. Brukt kan du prøve qxl, men husk å sammenlikne med ny pris før du kjøper noe der! Har akkurat kjøpt en Pioneer DPH1500 "et eller annet" til 1600 kr som har meget god radiodel Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Er også på utkikk etter noe nytt, siden min gamle begynner å streike av og til i potensiometeret og det får jeg ikke byttet. Men jeg ønsker meg egentlig noe uten CD og kassett men istedenfor mulighet til å koble en MP3-spiller til radioen (som kan lades opp vha PCen ombord). Noen som kjenner til noe slikt? Noe tilbehør som kan skjøtes inn i antenneledningen? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Er også på utkikk etter noe nytt, siden min gamle begynner å streike av og til i potensiometeret og det får jeg ikke byttet. Men jeg ønsker meg egentlig noe uten CD og kassett men istedenfor mulighet til å koble en MP3-spiller til radioen (som kan lades opp vha PCen ombord). Noen som kjenner til noe slikt? Noe tilbehør som kan skjøtes inn i antenneledningen? Du får jo ulike MP3 løsninger for bruk ifbm mobil. Det er sikkert audio out/headphones på disse og da kan du kanskje koble dette til audio in på radioen? Men hvorfor ikke bruke PC'n som MP3 avspiller? Du har sikkert audio out/headset på PC'n og da er det bare å koble dette til radioen. Eller kjøpe til en FM radio tuner og høytalere til PC'n, bruke denne til å høre på radio og spille av MP3, og så kan du kaste ut radioen? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 ...Men jeg ønsker meg egentlig... MP3 på kassett? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Hej ! Idag tror jag att de fleste nye Bil-CD-stereoanlegg klarer MP3-format direkt, då kan man ju brenne ett par MP3-CD själv så klarer man sig förmodligen hele sommarn!!! sen har en del av dessa i tillegg 'audio-in' så att man skulle kunna anslute en pc/ dvd-player/ cd-vxl el dyl om man vill ! jag skulle inte köpa marinvarianter, annet en högtalare till sittbrunn, sådant som sitter utsatt för 'väder o vind' marin-* varianter koster oftast bare mer! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
OT-flyktning Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Takk for mange innspill. Poenget mitt var at jeg helst vil unngå hele mekanikken til både CD og kassett, derfor faller noen av de forslagene bort. Og bruke PCen DIREKTE til avspilling koster for mye strøm. Nei, men finnes denne type radio med audio-inngang? Før fantes det bokser som kunne kobles inn i antennekabelen og så fant man 'sin private radiostasjon' et sted på skalaen. Finnes slike greier fortsatt? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Du får kjøpt såkalt fm-modulator til å koble på antenneledningen. Koster ca. 400 kr. Skal du først kjøpe ny radio/cd hadde jeg funnet en som har aux-inngang i fronten. Det er i alle fall en modell i prisklassen 2-3000 som har dette men jeg husker ikke hvilken. Har du en gammel radio/cd/kasettsak kan du jo kjøpe en billig forsterker på clas ohlson og koble denne til høyttalerne. Så kjøper du en vendebryter slik at du kan velge mp3 spiller eller radio som inn-kilde til forsterkeren. Denne vendebryteren kan jo ha flere innganger slik at du kan få tv-lyd, pc-lyd eller annet inn på båtens faste høyttalere også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.