Geirh Startet 27.November.2006 Link til dette innlegget Startet 27.November.2006 Er det noe nytt angående sertifikatplikt til sommeren som skulle komme på lystbåt Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Utsatt til 2008 så vidt jeg har forstått? Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 27.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 det ble vel litt for mye og få det innført til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Er det noe nytt angående sertifikatplikt til sommeren som skulle komme på lystbåt Hei det har blitt utsatt se pressemelding her Utreder obligatorisk båtførerbevis Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Den kraftige økningen i ulykker Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 AP sin formulering. Og da ER det slik!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Slagskibet Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Ja,det er nok best å holde smella. Ellers så blir Fru Halvorsen ilter Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Hva gjør man om en blir tatt uten "lappen" da? Parkerer og går hjem? Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Og hva med alle de som har det frivillige båtførerbeviset? Må vi igjen bruke tid og penger på et nytt sertifikat? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Det lurer jeg på og, er redd for det men.. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Hva gjør man om en blir tatt uten "lappen" da? Parkerer og går hjem? Her må det helt klart komme en slags overgangsordning i likhet med Mopped "lappen" vil jeg tro, de kan vel ikke regne med at f.eks en 70 åring som har kjørt båt hele livet vil ta "lappen" Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Det er bare en person som sies å kunne klare å gå på vannet. Alle vi andre må nok svømme. Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 AP sin formulering. Den kraftige økningen i ulykker på sjøen er berre ein av grunnane: flere båter med stor motorkraft og mangelfulle kunnskaper om ferdsel på sjøen stod også på lista til Odd Eriksen. Og det er vel ikkje vanskeleg å seie seg einig i dette? Krisitin brukte auken i talet på ulykker som ein grunn for å foreslå auke i dieselavgifta. Ein form for båtførarbevis er eit betre alternativ, synst no eg. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 hmm, synes ingen av disse forslagene er videre gode. Tvert i mot. Inntekter til statskassen går nok foran sikkerheten tenkjer eg Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Lotus Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Fikk forsikringspremien min i dag. Her gjenspeiles det ingen kraftig økning av ulykkene hvis en skal dømme av den manglende premieøkningen. Flere båter med stor motorkraft? Sikkert, men har båtene også blitt tilsvarende større? Går de da tregere eller raskere enn før? Er båtene farligere jo større de er? Mangelfulle kunnskaper? Tja.... Etter årets sesong har alle sammen fått en sesong ekstra erfaring. Det er jo også en måte å se det på.... Noen som vet hvor mange færre ulykker pr. 1000 båter som har skjedd denne sesongen? Greit å sammenligne tallene mot første sesongen med obligatorisk båtførerbevis. 2008-sesongen sies det. Er det endelig avgjort? Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 en slags overgangsordning i likhet med Mopped "lappen" vil jeg tro, Vil vi da få godkjent dokumentert fartstid på baatplassen.no som praksis? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Helt sikert ikke 100 %% avgjort. Kjenner jeg politikerene godt nok så blir det utsatt til 2010 grunnet valget i 2009 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sinten Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Det lurer jeg på og, er redd for det men.. Trur ikkje dei tør det, men er jo lov å håpe , då stiller me alle likt i allefall Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Nils Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Det er bare en person som sies å kunne klare å gå på vannet. Alle vi andre må nok svømme. Feil. To, men han andre gjekk ikkje så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 27.November.2006 Link til dette innlegget Svart 27.November.2006 Krisitin brukte auken i talet på ulykker som ein grunn for å foreslå auke i dieselavgifta. Ein form for båtførarbevis er eit betre alternativ, synst no eg. Har ikke noe statistikk å vise til, men om jeg ikke tar helt feil hadde de som stod til rors ved noen av de værste ulykkene så langt dette året en god del mer enn "Ein form for båtførarbevis". Disse vil sikkert få godkjent lappen de allerede har ved et eventuelt påbud. Innfør gjerne obligatorisk prøve i morgen den dag for min del, men bruk ikke ulykkene som argument. Finn på noe bedre. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Det blir ikke innført et krav om båtførerprøve for fritidsbåtførere til sommeren. Kravet kan tidligst komme fra 2008. Det opplyser fungerende underdirektør Bjørn Reppe i Sjøfartsdirektoratets fritidsbåtavdeling til NTB. Mange fritidsbåtførere har trodd at de må ha et båtførerbevis til kommende sesong, men det er feil. - Noen kursholdere har gitt inntrykk av at kravet gjelder fra 2007-sesongen, sier Reppe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.