Jump to content

Kjøpa fjernstyring til autopilot i utlandet/USA?

JanB

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpa RayMarine S100 trådlaus fjernstyring til min autopilot av same merke. På fleire amerikanske nettstader ser den ut for å vera betydeleg billegare enn her i landet.

Men er det lovleg å importera den slags utstyr (som inneheld små radiosendarar) her til landet?

Og om det er lovleg: Kor mykje bør ein legga til dei amerikanske prisane i porto, toll etc. for å koma fram til reell pris?

Jeg kjøpte nylig en komplett Raymarine Pilot med fjernkontroll fra USA. Regn en kurs på NOK 8,- for dollaren og du har den levert på døra med frakt og avgifter betalt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

S100 og SmartController kommuniserer ved hjelp av ZigBee standarden. Denne kommuniserer i det åpne 2,4GHz båndet så det er ingen problemer med godkjennelse for disse.

Tror nesten Raymarine nå har sluttet med tullet med å ha en CE merket modell og en uten. Tidligere fantens det eksempelvis 2 forskjellige utgaver av ekkoloddet DS500X, en med CE merking og dybde i meter og en uten CE merke og med bare favner og fot for dybde. Dette kun for å hindre salg fra USA til resten av verden.

Jeg kjøpte nylig en komplett Raymarine Pilot med fjernkontroll fra USA. Regn en kurs på NOK 8,- for dollaren og du har den levert på døra med frakt og avgifter betalt.

Takk for svar.

Kven handla du hos? Prøver å finna ut kven som er billegast på Raymarine...

Tror nesten Raymarine nå har sluttet med tullet med å ha en CE merket modell og en uten.

Nokon som veit noko sikkert om dette?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...