JanB Startet 27.November.2006 Del på Facebook Startet 27.November.2006 Har tenkt å kjøpa RayMarine S100 trådlaus fjernstyring til min autopilot av same merke. På fleire amerikanske nettstader ser den ut for å vera betydeleg billegare enn her i landet. Men er det lovleg å importera den slags utstyr (som inneheld små radiosendarar) her til landet? Og om det er lovleg: Kor mykje bør ein legga til dei amerikanske prisane i porto, toll etc. for å koma fram til reell pris? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
REM Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Jeg kjøpte nylig en komplett Raymarine Pilot med fjernkontroll fra USA. Regn en kurs på NOK 8,- for dollaren og du har den levert på døra med frakt og avgifter betalt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
atletico1 Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 (redigert) Jeg fikk nesten kjøpt ny S100 på Ebay, highest bidder fikk den for 1800 NOK. Her hjemme koster den jo utrolige 4500. Redigert 27.November.2006 av atletico1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Kjøpte den for 1700 på tilbud hos Hjertmans i sverige i vinter. Så det er helt klart god fortjeneste på disse når de selges for 4200 hos f.eks Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Se også på smartkontroller, får du flere funkjoner også. Seatronic tar 5500,- får denne. Har sjekket priser i UK, der får du også med CE-godkjenning hvis det er av betydning. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
abbor Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 S100 og SmartController kommuniserer ved hjelp av ZigBee standarden. Denne kommuniserer i det åpne 2,4GHz båndet så det er ingen problemer med godkjennelse for disse. Tror nesten Raymarine nå har sluttet med tullet med å ha en CE merket modell og en uten. Tidligere fantens det eksempelvis 2 forskjellige utgaver av ekkoloddet DS500X, en med CE merking og dybde i meter og en uten CE merke og med bare favner og fot for dybde. Dette kun for å hindre salg fra USA til resten av verden. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 27.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2006 Jeg kjøpte nylig en komplett Raymarine Pilot med fjernkontroll fra USA. Regn en kurs på NOK 8,- for dollaren og du har den levert på døra med frakt og avgifter betalt. Takk for svar. Kven handla du hos? Prøver å finna ut kven som er billegast på Raymarine... Tror nesten Raymarine nå har sluttet med tullet med å ha en CE merket modell og en uten. Nokon som veit noko sikkert om dette? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
REM Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Kven handla du hos? Boatfix.com Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
abbor Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 BOE er den mest anbefalte webshopen på et amerikansk marin elektronikkforum jeg er aktiv i. BOE Noe usikker på om det bare er pga pris eller om det er en kombinasjon av service og pris som er årsaken til alle anbefalingene. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 28.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2006 Skal forresten ein tur til Spania snart. Nokon som veit korleis prisane på slikt utstyr er der? Skal til Costa Blanca, nær Altea. Veit det er ein båtutstyrs-butikk der. Skal ikkje forundra meg om dei er Raymarine-forhandlar... Kjøper ein i Europa, slepp ein vel problem med manglande CE-merking? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
MSF Svart 29.November.2006 Del på Facebook Svart 29.November.2006 Glem BOE. De skiper ikke internasjonalt. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 29.November.2006 Del på Facebook Svart 29.November.2006 Da bruker du bare Magnum/jetcarrier. Om de skipper internasjonalt eller ikke, er ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Kunne tenkt meg en trådløs fjernkontroll til Ray'n min også , få høre her da om og hvor dere finner det beste tilbudet . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.